Wednesday, July 1, 2015

Zakat Fitrah Saya Dah...Anda?

Kewajipan Membayar Zakat Telah Dilaksanakan...

Hi korang...

Bersempena dengan ketibaan bulan Ramadhan Al Mubarak semua umat islam adalah dituntut untuk menunaikan salah satu dari rukun islam yang lima iaitu Menunaikan Zakat.
Apa itu Zakat Fitrah?
Zakat Fitrah adalah zakat diri yang difardhukan keatas setiap individu samada lelaki atau perempuan...memandangkan aku ibu tunggal maka aku  tunsikan zakat keatas diri aku sendiri...



Selesai dah tanggungjawab aku untuk tahun ini..nilai yg aku bayar tertera kat atas tu...Dania ayahnya yg bayar...

Lafaz ijab bagi pembayar zakat individu

Bismillahhirrahmanirrahim...

"Ini zakat fitrah saya yang wajib bagi diri saya pada tahun ini kerana allah taala"

Jangan lengah2 lagi ye..banyak kaunter zakat di tempatkan di tempat2 yang ditetapkan...

Selamat menunaikan zakat....

14 comments:

  1. alahmadulillah, saya belum lagi ni, huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...asben dah bayo aritu hehehe

    ~azlindaalin.com

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah dah settle dah kak long punyo zakat... Den dah ingatkan kat Abah Ash haghi tue...Tak taulah dah dibayar ko bolum ko... Dah kottt... Nanti tanyo laie...

    ReplyDelete
  4. husband saya blm byr lg.. next week sempat lg

    ReplyDelete
  5. Tahun ni cari org yg layak terima zakat.. Terus je bg.. Tak melalui pusat zakat.

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...sekarang pun nak bayar zakat mmg mudah...merata kaunter ada..kat bazar ramadhan pun ada kan...

    ReplyDelete
  7. Kanda belum bayar lagi ...
    Bonde nak kene ingatkan kat Kanda....

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..senang nak bayar zakat fitrah awal kan

    ReplyDelete
  9. Salam, tahniah kak dah bayar zakat :D
    tahun ni pun sy nak bayar sendiri (n_n)
    oh camtu rupanya lafaz dia ya..thanx kak!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah