Thursday, July 16, 2015

#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 - Pengalaman Main Mercun Masa Raya

#Cabaran20Hari - Day 20


Hi korang...terus terang aku cakap...aku emmang tak reti main mercun yang hebat-hebat  ke apa ke...masa kecik2 paling bodoh pun aku hanya reti main bunga api ngan mercun yang tak merbahaya je...macam dalam gambar kat bawah ni...jgn nak gelakkan aku sangat eh...aku perempuan kot...tak kan la nak main mercun macam budak lelaki plak....harus la aku menten diva...*sebak rambut...

sumber google

aku tak tau apa nama mercun ni...tp ni la mercun yang berjaya buat ianya meletup dalam kain mak aku...hahahaha...masak aku kena lepas tu...nak jadi cerita aku tegakkan mercun ni kat tanah then bakar, mercun ni macam roket tau...terus mencanak terbang masuk ke rumah dan meletup betul2 dalam kain mak aku...masa tu mak aku muda lagi la...teruk aku kena bantai ngan mak...apa taknya terbakar kain batik ngan melecur skit betis dia..( citer ni base on mak aku citer)..huh..ni semua pasal paksu ngan kazen2 lelaki aku la ni...

sumber google

Bunga api pun aku cuma main yang jenis besi ni je...cantik kan bunga dia...hehehe...tak tau la ada lagi ke tak jual bunga api jenis macam ni..eh ada lagi ke erk???


sumber google

Arwah atuk aku dulu sayang giler kat aku...hehehehe...aku buat apa pun takde kena marah tapi bila paksu aku yang buat hal, kena tengking la..apa taknya kain pelikat dia pun terbakar kena mercun...amik ko.....memang macam dalam gambar tu la jadinya..ye la umur paksu aku ngan aku beza 9 tahun je..aku plak cucu perempuan yang pertama..harus la kekwat dan diva..sikit2 mengadu kan...janji aku puas hati...berbulu je la yang lelaki2 tu...tp ngan diorang jugak la aku suka nak kawan dan ikut....

Sekian la kisah pengalaman main mercun yang x berapa nak mercun sangat dalam hidup aku...alhamdulillah habis jugak task yang teakhir ni...so korang..tak yah nak ajar anak2 perempuan korang main mercun sangat..kang ada yang putus jari..tercalar tersagat muka...yang tak lawa nanti anak korang jugak....yang anak2 lelaki pun tak yah  nak tunjuk hero sangat la....kang ada yang kudung sana sini...takde sapa nak amik jadi menantu nanti...kan?

#lastpart
#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015
#kelabbloggerbenashaari
#exchangefeedgroup

8 comments:

  1. hahaa..nad pun main bunga api warna warni je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama nampaknye kite yerrrr, hahahaha~

      Delete
  2. ai pun cuak kalau dak Adik main dekat luar rumah waktu bulan puasa ni, pengalaman lama menyebabkan aku tak bagi dorang keluar rumah..

    ReplyDelete
  3. hahha...ganas jugak SA ni..saya langsung tak pernah main mercun ni..mercun pop2 tu ada la main...hehehhe

    ReplyDelete
  4. kalau fiza dulu memang tak berani nak main mercun..setakat bunga api je layan

    ReplyDelete
  5. TAHNIAH BERRJAYA SAMPAI LAST PART, HEHE... Nona pun tak reti main mercunn... adik2 jer tahuu..nona salu larik bile dy nk men mercun...duduk jaohh2~

    ReplyDelete
  6. Bunga api tuuu, ade lg..sebab hr tuu ade beli mcm2 jenis bunga apii, yg kalerful, bintang, yg biase tuuu...hehe..memg best kasik bebudak men bunga apiiii........ tp still kena pantauuu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah