Sunday, July 12, 2015

PERINGATAN MASA BERKUNJUNG KE RUMAH TEMAN-TEMAN DI HARI RAYA

Sila Baca Dengan Berhemah..sebarang bantahan tidak diterima


1. Jangan memangku balang kerepek atau biskut tuan rumah, pasal orang lain pun nak makan juga, bukannya untuk kau sorang jer.

2. Jangan bermain handphone sebab raya setahun sekali. Kau nak datang beraya ke atau nak main handphone ?

3. Jangan terlalu lama bersembang. Ini adalah kerana.. mungkin tuan rumah pun nak berjalan-jalan kutip duit raya juga.

4. Jangan sibuk tanya biskut atau kek ni buat sendiri atau beli.. makan jee.. rmh korang pun biskut beli...

5. Kalau bersembang tu suara jangan la kuat sangat hingga mengganggu org lain nak tgk tv.

6. Jangan buat perangai macam rumah sendiri..

7. Sotong merah bergula tu jangan habiskan. Korang ingat sotong tu murah ? Org lain pun nak juga..

8. Kalau yg bawa anak tu . . Janganlah bersembang sampai anak tertumpahkan air atas karpet pun x perasan.. memang la tuan rumah cakap x pe.. budak2.. tapi dalam hati dia korang x tahu tgh geram tu

PESANAN PENAJA INI UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA..
SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI RAYA . .
KOSONG- KOSONG..


12 comments:

  1. hahaha...yg no 1 mcm pernah Fida buat jer...tapi kat umah tok saudara jer..kalau umah org lain...sopan sikit..ayu jer hehehe anyway..selamat hari raya kak..kalau ada salah silap..harap diampukan...

    ReplyDelete
  2. hahaha tergelak bila smapai bab sotong! ;D

    ReplyDelete
  3. insyaAllah..akan dipatuhi..hihi

    ReplyDelete
  4. hpone kena tinggal dalam kete ke kan kak

    ReplyDelete
  5. ha ha ha :)
    suka aida membaca nyer, SA...

    ReplyDelete
  6. nak basuh pinggan lepas makan pun boleh :D

    ReplyDelete
  7. Betul.. beringat-ingatlah sikit..

    ReplyDelete
  8. behave bila beraya..jaga adab beraya..gitu :)

    ReplyDelete
  9. no 7 tuhh? hahaha~ byk lg kuih,awat yg tuh gakk??? hahaha~

    sy add on : bace bismillah at least, kalau tak sempat bce doa..... supaya x torcokikk,,

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah