Thursday, July 23, 2015

Hari Raya Aidilfitri 2015 Suriaamanda- Raya Kedua

OOTD Dua Beranak Di Hari Raya Kedua

Mama masih mengekalkan ootd dengan memakai baju kurung moden hasil jemari magic sepupu..kain Chiffon yang beli kat Jakarta..akhirnya jadi gak baju..ingat tak cantik baju ni...bila dah pakai rasa sangat2 selesa..pas ni memang jadi tailor aku sepenuhnya la..susah nak dapat tailor yang boleh buat baju yang sedap pakai...ikutkan besar skit baju ni sebab amik ukuran masa sebelum posa..bulan posa aku makin kurus plak kan...macam mengecut..padahal xde la diet mana pun...ni lepas raya ni tak timbang lagi...malas..sebab xde pun rasa berat naik ke apa...eh..x leh jadi...kena timbang gak ni....

Tahun ni Dania agak mewah skit dengan baju dan kasut..semuanya 3 pasang dari jenama Hush Puppies termasuk kasut...untuk Dania sorang jer RM800 mama eh berhabisan...alhamdulillah ada rezki buat dia..mama sederhana je..baju kurung moden 3 pasang, Dania pun 3 pasang dan baju biasa untuk jalan2 selepas raya 3 pasang. Kasut yang dia pakai tu lagi RM10 lagi nak cecah RM300. Sandal sepasang future papa belikan. Maunya dia tak tersenyum sepanjang masa..tgok jer la gambar2 tu ha...


mama dan Dania di hari raya ke 2..kalau mama tanggal kasut tumit memang dah nak sama tinggi dah


posing Dania


pose kat pokok Rambutan


si comel kembar ni pun sama..semuanya sedondon termasuk kasut..ada kisah tentang kasut..kelakar jugak la..sekali dia tgok kasut ni terus berkenan walau ibu tak suka..dah meraung2 kat kedai tu nak jugak maka ibunya pun mengalah...hehehehe...


jom teka mana satu kakak mana satu adik...

Alhamdulillah..ini la raya aku tahun 2015, tahun yang penuh dengan kesederhanaan. Sederhana dari segala segi. tahun ni jugak aku perasan yang aku tak amik banyak gambar...x tau la kenapa macam takde selera...takpe la..dah lepas pun raya..nanti bergambar kat rumah terbuka plak la ye...

19 comments:

  1. dah mcm adik beradik dah kak long ngan dania...

    yg mr teddy tu, Ayu beli kat Nu Sentral jugak..ada kedai benda2 yg comel...dekat deret Subway tu..

    ReplyDelete
  2. Dania nampak kurus.. dak Kakak ai makin membesar lak ai tengok.. hehehe..
    Dah besar dak kembar ni.. yang sebelah kiri adik.. yang sebelah kanan kakak.. ;)

    ReplyDelete
  3. dah besar dania...kejap lagi dania lg tinggi dari mama:)

    ReplyDelete
  4. Bestnya ada anak dara dah besar...boleh jadi kawan bercerita :)

    ReplyDelete
  5. Dah besar dah anak dara nih... Pandai bergaya macam mama dia juga...

    ReplyDelete
  6. Akak langsunggg takder gambar raya. Mood ke laut habis

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Dalam tu banyak duit raya tau he he he

      Delete
  8. saya pun tak ambik gambar banyak..tak sempat kot..

    ReplyDelete
  9. dania comey macam mama dia la kan =D

    ReplyDelete
  10. Wahh pandai Dania berposing. Hehehe :D

    ReplyDelete
  11. amboiii kemahen ye dania.hehehe

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah berbelanja ikut bajet..yelah kak, raya ni macam kurang mood nak amek gambar..huhu

    ReplyDelete
  13. SOOO CUTE SEMUA, raya sakan, posing lebih sikit la,,, haha,, and the pinky twin, ohhoiiii. memang feveretkuuu pink kaler wooo

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah