Monday, July 13, 2015

#Cabaran20Hari Puasa / Raya 2015 - Menu Wajib Di Pagi Raya

Hi Korang....

Entry paling cepat aku buat ari ni sebab kebusyan melanda....jom tengok menu wajib kena ada di pagi raya...memang kena ada x boleh takde...kalau takde macam pelik jer...


Nasi impit kuah kacang...kredit photo to google


Rendang itik NS...


Kari kambing


Sup gearbox...

Semua di atas tu memang kena ada di pagi raya...wajib...lepas tu ramai la yang datang berkunjung ke rumah kan...semua kami jamu dengan l,auk pauk yang ada ni la...
Hari raya ke dua biasanya kami buat mee goreng special...tp selang seli la...selang dengan laksa ke...bihun sup mee sup ke...mee kari ke...depend pada larat ngan tak larat je...

Tak sabarnya nak raya...nak jumpa sanak saudara yang dah lama x jumpa...memandangkan cuti sekejap je maka cuti kali ni digunakan sepenuhnya....

Makan tu makan jugak....kesihatan kena jaga jugak..kan?

11 comments:

  1. Ya Allah Kak..
    kuah kacang tu mengegar iman ni

    ReplyDelete
  2. sedapnya..tak sabar pulak makan menu di pagi raya nanti :)

    ReplyDelete
  3. Sempoi jer semua menu tu! Tak sabarnya nak raya...

    ReplyDelete
  4. Rendang itik tu bapa saudara ai masa yummylicious.. itik pulak itik yang dibela sendiri.. ;)

    ReplyDelete
  5. Salam, huyoo..lain betul menunya dpd kami kat sini..siap ade rendang itik dan sup gearbox...tapi paling penting, nasi impit mmg yg paling wajib antara yg wajib! haha

    ReplyDelete
  6. bestnya klu dok sblh umah akak..:)

    ReplyDelete
  7. sup gearbox tu paling aida teringin.
    kat umah mak, biasanya ptg raya buat sup tulang aje.
    x pernah lagi buat sup gearbox :)

    ReplyDelete
  8. Nasi impit wajib ada..rendang itik tak pernah jumpa lak selama beraya kat Pilah..hihi

    ReplyDelete
  9. MENU BERBEZA NAMPAKNYA...TANG ITIK AND GEARBOX.....HUHUUU....

    kami biasa2 ja, baik n9, or johor...... tgkla klu nona dh dewasa sikit, try ler msak lainn2 sikit, ngehngehhhh~

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah