Friday, July 24, 2015

Saujana Mata Memandang, Indahnya Ciptaan Allah S.W.T

Indahnya Pemandangan Kampung Halaman Menggamit Ketenangan

Pulang ke kampung halaman sebaik sahaja selesai sembahyang raya hari tu memang sesuatu yang paling di tunggu dengan penuh keterujaan..kiri kanan boleh nampak suasana raya di perkampungan..sepanjang jalan ke Kuala Pilah di hidangkan dengan pemandangan yang segar dan saujana mata memandang..sejuk tenang jer..sesuai untuk semua yang cintakan keindahan apatah lagi melihat sawah bendang menghijau...macam karpet terbentang mengindahkan alam..cukup lengkap ciptaan allah...seolah menggamit kepulangan anak2 dari perantauan...


indah kan...tak perlu nak pi bercuti jauh2 bila kat kampung sendiri pun cantik pemandangan mcm ni


tanah2 orng kampung yang di pajak kepada orang luar..dari terbiar tak di kerjakan menjadi hutan belukar..win win situation..

Petang Isnin Ke Nilai 3

Sebelum balik ke Kepong sebab esoknya nak kerja..pergi Nilai 3 kejap mencari persiapan perkahwinan adik..barang2 nak buat gubahan hantaran..bawak dak tecik Qhaira sekali...amboi dik buas nau eh...x nak plak mama dukung tu..last2 kakak kena dukung


cubaan amik gambar ngan replika Olaf ni...pesal dia takut plak..


nanak..nanak..katanya..padahal itu la katun kegemaran dia...

precious time with family...tp sekejapan cuma...mama kembali ke medan perjuangan..berjuang mencari rezeki..itulah pengorbanan hakiki diri ini...

Semoga berjumpa lagi weekend ini kamu..kamu...dan kamu semua yang disayangi...tak beraya sakan pun takpe asalkan tanggungjawab sebagai pekerja, mama dan kakak terlaksana nanti...

Raya Kan Sebulan?

17 comments:

  1. cantik.. sejuk ati kalau tengok hari2 nie

    ReplyDelete
  2. hik hik hik, dak tecik tu takut tengok hidung olaf tu yang besar dan panjang tuh....

    ReplyDelete
  3. suka tengok permandangan sepanjang perjalanan balik pilah ni..

    ReplyDelete
  4. tenang je tengok permandangn macam ni

    ReplyDelete
  5. Sejuk mata memandang kehijaun itu..

    ReplyDelete
  6. cantiknya sawah....kat johor ada sawah tapi tang mana tah yaya tak ingat dah
    btw,done to follow you..follow me back...haha...
    www.yayacendana.com

    ReplyDelete
  7. raya ke 3 pi nilai...kedai byk tutup lagi...huhuhu

    ReplyDelete
  8. bestnya tengok bendang..kampung suami ada bendang..tapi rasanya tahun ni last kami balik sana..entah bila akan sampai ke kampung dia lagi..

    ReplyDelete
  9. Cantik.. tak payah jauh2.. depan mata je pemandangan yang luas dan cantik..

    ReplyDelete
  10. Blik kg ritu lalu sini ingt nk berenti amik gmbr tp adik ckp kt kg pun ade, bila smpi kg semua padi dh dikerat....;-(

    ReplyDelete
  11. saya dah start ganti puasa..:)

    ReplyDelete
  12. hehe bestnya kalo duduk kawasan kg.. sni huurm..
    hari2 hidu asap kilang..

    ReplyDelete
  13. memang mendamaikan..dah lama saya tak ke kuala pilah.

    ReplyDelete
  14. wahh3, hijauu segar bugarrr.. teringin nak p, tp tah bile lahhh~ dulu anto adik je p matrix kedahh,

    dpt tgk dri luaq ja laaaa~
    ehh, ehh.. helo olaf ~

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah