Wednesday, August 26, 2015

Penyanyi Stacy Akhirnya Peluk Islam..

Alhamdulillah...bertambah lagi umat Islam. Tahniah buat Stacy atau nama islamnya Ummu Shaikhah Stacy Abdullah..masa aku tengok video dia melafazkan syahadah terus rasa sebak dan sayu je...sebak mendengar kelancaran dia melafazkannya..walau ada kesalahan dia tetap melafazkan semula dengan yakin...

Video tu macam dah di padamkan pulak..dah tak boleh tgok dah....


PETALING JAYA: Setelah sekian lama meluahkan rasa cinta terhadap Islam penyanyi kelahiran program Akademi Fantasia 6 (AF 6) Stacy akhirnya bergelar seorang muslim.
Majlis lafaz syahadah dilakukan pada pagi Isnin.

Stacy atau nama sebenarnya Stracie Angie Anam, 25, dilaporkan hadir ke pejabat Jabatan Agama Islam ditemani Akim dan ibu serta bapa kekasihnya itu bagi tujuan berkenaan di Johor Bahru.

Stacy yang berasal dari Sabah sebelum ini beragama Kristian.

Sehubungan itu pihak Astro akan mengadakan satu sidang media pada petang Selasa bersama Stacy bagi berkongsi berita baik berkenaan.

Sumber Mstar

8 comments:

  1. Ye, tahniah sgt.... smg dy bahagia mnjadi Islam, smg sekelilingnya dpt membimbing diaaa...

    AMIN !

    ReplyDelete
  2. nampak lain pula mukanya bila bertudung.hehe

    ReplyDelete
  3. alhamdullah...moga menjadi muslimah sejati..

    ReplyDelete
  4. Syukur alhamdulillah.. Bertambah lagi umat nabi Muhammad.. Semoga nur terus menerangi jalan Stacy..amin

    ReplyDelete
  5. Syukur alhamdulillah, semua dariNya

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah