Saturday, August 8, 2015

Speechless Dengan Kenyataan Seorang Ibu...

Isu Susu Ibu Dan Susu Lembu

Sedih bila terbaca kenyataan mereka2 ini..aku yakin mereka antara yang terpelajar dan aku faham serta menyokong ibu2 yang menyusukan anak mereka secara full breastfeeding..memang itu rezeki mereka..tetapi wajarkah mereka mengeluarkan kenyataan yang sebegini...confirm ramai yang sentap...
Sumber facebook

Aku faham masa zaman Rasullullah dulu memang tidak digalakkan Ibu2 yang tidak mempunyai cukup susu badan memberikan susu lembu kepada anak mereka sebaliknya diseru dan digalakkan untuk memberikan susu kambing...tapi itu zaman Rasullullah..tak sama dengan zaman sekarang..jangan la cakap sampai macam tu..tentu ibu2 yang tidak mempunyai rezeki menyusukan anak mereka terasa dengan kata2 ini...aku tidak menyebelahi mana mana pigak tetapi aku turut terasa bila aku sendiri antara ibu yang tidak mempunyai cukup susu untuk susu kan anak..
Walau apa alasannya sekali pun..kata2 harus di jaga..gunakanlah kenyataan yang sepatutnya sesuai dengan permasalahan ini supaya tiada yg terusik hati...aku tak tau nak gelak ke atau nak marah...nampak sangat cetek ilmunya mereka yang mengeluarkan kenyataan sebegini...matlamat tu betul cuma cara penyampaian tu yg salah...

Kalau bayi minum susu lembu dikhuatiri DNA lembu masuk dlm badan bayi dan mungkin bayi memperolehi sifat pemarah lembu...

Kalau bayi menyusu susu ibu..si ibu pula penjenayah..apakah bayi turut mewarisi sikap siibu?

Pada aku bayi itu dah tentu2 bersih putih...ibu bapa yg mencorakkan nya....tak perlu kenyataan diatas tu..tak masuk akal...

Only my two cents...wallahualam...

12 comments:

  1. Panasss betul topik ni yer! Tapi secara peribadi saya rasa ustazah ni tak study betul2 tajuk yg dia nak cakap...

    ReplyDelete
  2. jemput jenjalan blog saya. :)

    ReplyDelete
  3. setuju ngn akak jugak. macam tak masuk akal...

    ReplyDelete
  4. Kan dah jadi viral.. semua bukan berpunca dari susu tapi sebaliknya cara didikan kita pada anak2

    ReplyDelete
  5. boleh dibaiki lagi ilmunya ya ~ huhuuu

    ReplyDelete
  6. x setuju dengan pendapat yg di beri tu...adakah sikap anak puncanya dari susu lembu...habis..kalau bapa mkn rasuah..beli makan utk anak2..anak2 jadi bebal kerana rezeki x berkat itu di kira mcm mana plak

    ReplyDelete
  7. isu yang tengah panas sekarang ni.

    ReplyDelete
  8. sebelum bercakap kena fikir kesannya selepas itu

    ReplyDelete
  9. aida memang benci kenyataan ni.
    krn kenyataan dia, dia da buat majoriti ibu kecik ati.
    marah... geram... rasa nak m*k* je!!!

    ReplyDelete
  10. macam taksangka yang dia akan cakap macam tu..sebab dia bukan calang2 orang..rupanya ada jugak tak bijak dia ni..

    ReplyDelete
  11. wana setuju dengan kak suria..memang tak sensitif langsung dengan perasaan ibu2 yang tak mampu susu badan utk anaknya..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah