Saturday, August 15, 2015

Tips Pemilihan Warna Hijab Mengikut Tona Kulit

Assalammualaikum w.b.t
Pelajari Pemilihan Warna Hijab Mengikut Warna Kulit |  Pernah tak anda perasan kekadang ada sahaja yang memerhati cara penampilan anda. Terutamanya bila anda memakai hijab yang agak kurang sesuai dengan anda. Bagaimana ingin membuat pemilihan dalam berhijab mengikut tona warna.   
dreams fairy boutique, dreams fairy hijab boutique




Pelajari Pemilihan Warna Hijab Mengikut Warna Kulit

Setiap tona kulit kita berbeza, begitu juga dengan pemilihan warna yang sesuai untuk kita gayakan terutamanya pemilihan warna tudung. Tudung merupakan antara yang paling berdekatan dengan pemandangan seseorang. Jadi pemilihan warna yang betul mengikut tona kulit akan membantu dalam menaikkan seri wajah seseoarang.



Panduan pemilihan warna hijab yang bersesuaian dengan tona kulit:-
1. Kulit Putih
Anda yang berkulit putih adalah bertuah, kerana hampir setiap warna sesuai dikenakan dengan warna kulit ini. Namun harus juga berhati-hati dalam mengenakan warna pudar seperti pastel atau kuning, kerana ia boleh membuatkan wajah tampak pucat tidak bermaya. Pilih warna kontra dengan kulit iaitu gelap atau terang seperti hitam, merah dan ungu. Warna-warna ini membuatkan raut wajah anda tampak lebih cerah bercahaya.

2. Kulit Kuning Langsat
Pilih rona terang seperti kuning, merah dan merah jambu. Rona biru juga sesuai untuk digayakan. Elakkan daripada memakai coklat gelap atau krim kerana warna tersebut menjadikan kulit wajah tampak kusam.

3. Kulit Sawo Matang
Hindari dari memilih rona yang seakan warna kulit sawo matang iaitu kelabu atau coklat gelap, kerana penampilan anda akan tampak suram dan tidak menyerlah. Rona pastel, terang atau gelap seperti ungu atau merah hati amat bersesuaian dengan tona kulit ini.
dreamsfairy boutique, dreamsfairy hijab boutique

4. Kulit Gelap
Warna-warna terang seperti merah, jingga, kuning serta royal blue amat sesuai dipadankan dengan kulit gelap. Ianya menonjolkan sifat kontra terhadap rona kulit anda, sekaligus menaikkan seri wajah. Untuk penampilan yang lebih berani, gayakan warna neon untuk kelihatan menyerlah. Warna kusam seperti coklat harus dielakkan kerana ia boleh menenggelamkan penampilan anda.

Dreams Fairy Boutique (DFB)


Dreams Fairy Boutique (DFB) merupakan perniagaan online hijab yang telah diusahakan oleh Yanie Yusuf dan Diayan Yusuf. Penubuhan DFB secara kecil-kecilan sehingga kini telah mengeluarkan koleksi shawl dibawah label DreamsFairy. Cetusan idea untuk DFB menbina empayar pengeluaran hijab kerana sumber inspirasi dari  adik-beradik sendiri, dimana mereka mempunyai 7 adik-beradik puteri-puteri belaka. Alhamdulillah kini DFB bukan sahaja menjalankan secara online tetapi telah join event-event besar seperti anjuran Mood Republik. DFB juga telah berdaftar dibawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dibawah nama Dreams Fairy Boutique.


'' Hijab, Trendy & Islamic Law ''
Untuk sebarang maklumat lanjut dan Follow DFB di: 




sumber: http://www.wanista.com/


12 comments:

  1. Kena bagi tips nie kat wife tuk memilih hijab yang sesuai..perkongsian yang menarik

    ReplyDelete
  2. Menariklah Tips ini SA
    Boleh dijadikan panduan sebab kakak ni jenis pakai ikut suka mata memandang.

    ReplyDelete
  3. yup, nak piih tudung, kena sesuai dengan kulit muka jugak.. kalau tak, ada yang nampak makin gelap.. kalau makin cerah, takpe.. heeeeee~ ^_^

    ReplyDelete
  4. Good tips...Lya jns kulit kuning langsat memg suka wrna yg cerah2

    ReplyDelete
  5. Salam, hoho patutlah sy rasa muka sy xberseri kalau pakai warna coklat, sy ni sawo matang rupanya..tp betullah, klw pakai coklat rasa mcm sy ni org tua, hihi

    ReplyDelete
  6. mcm nampak info ni hr tuu, hehehe~

    ape pun, dalam berfesyen, x salah sambil menutup aurat gtew, slow2, *egtkn diri sndiriiiii sbnrnye, haha*

    ReplyDelete
  7. eemm.. setakat ni warna2 lembut menjadi pilihan selain dari warna merah, kuning dan hijau.. ;)

    ReplyDelete
  8. Bagus buat tips macam ni..membantu untuk tampil lebih cantik.

    ReplyDelete
  9. oh..business adik beradik ni ye..moga biz kak Yanie terus maju :)

    ReplyDelete
  10. saya suka purple dan oren..suami paling tak suka saya pakai tudung hitam dan coklat..heheh

    ReplyDelete
  11. mmg sy baca entry ni dolu, tp takut nak ikut. muahaha
    sy dalam kategori 3 @ 4, mak aihhh, takut la nak pakai terang2 :D

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah