Monday, July 14, 2014

Menu Iftar 13 di Muar

Hi korang....sorry la aku up entry backdated...bz lately dengan emosi x berapa nak stabil...faktor umur dah bertambah kot....hey...esok cuti tau.....tahun ni Nuzul Al- Quran KL gazetted...tp ari ni keja masuk2 je ramai yg bercuti....hihihi...sambung teru nampaknya...ye la orang byk cuti kan.....

Ok..meh tgok  menu yang ada....


Udang masak kari


Ikan senangin masak lemak cili api campur pegaga


Sotong goreng tepung


Ini bukan kuih koci tau....


Kuih anak dara duduk sebilik.....hihihi....mcm lawak sgt2 plak kan...pandai org dulu2 letak nama kan?


Itu la semua menu yang ada untuk Iftar kat Muar, seronok buka puasa ramai2..tp x seronok bila mertua angah x join mkn sama...baru lepas operation kan....alhamdulillah makcik makin sihat...cuma dia kena kuat semangat.....

Apapun berbuka kat Muar mmg sgt2 best....


10 comments:

  1. seronok beriftar beramai-ramai..barulah meriah kan kak...baru 1st time dengar nama kuih tu..

    ReplyDelete
  2. Ikan senangin memang best.... cuma udang tu prefer masak sambal petai if masak kari lebih suka ayam / daging jer.... :)

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Tu dia! Mai dah menu2 sedap nih! :)

    ReplyDelete
  4. Huhhh pelik pulak namanya..hahaha...

    ReplyDelete
  5. Sotong goremg tepung.. Lama tak makan.

    ReplyDelete
  6. Hehehe pelik jer nama kuih anak dara duduk sebilik tu SA..tak penah dgrla pulak hahaha ..
    Orang dulu2 mmg la pelik2 nama kuih nyerr ..

    ReplyDelete
  7. Ada yang lagi PELIK ..Kuih tahi itik pon diberi nama ..nasib la takder nama kuih tahi ayam !!!
    Huhuhuhu ,,.//mcm2nama la kan ..

    ReplyDelete
  8. memang kelakar nama kuih anak dara duduk sebilik tu..nampak sedap tu kak. semua pun menu sedap tau

    ReplyDelete
  9. mst ada lauk masak lomak kan kalau dah orang nisemilan.. slurppp dapnyaaa
    eh kuih tu.. apasal pelik sangat nama tu?? haha

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah