Saturday, June 21, 2014

Durjana Sungguh Ibumu!!!!!!


 Apalah dosamu duhai anak...x sanggup rasanya melihat penderitaan kamu...kenapa la sanggup ibumu meninggalkanmu dalam rumah berseorangan begini....mana letaknya tanggungjawab dan sifat perikemanusiaan ibumu.....

Aku x tau apa masalah ibunya...aku x boleh gambarkan anak yang OKU ini dalam kelaparan...korang tgok lah keadaan fizikal dia....sedihkan...sedangkan anak2 aku makan dengan mewahnya....tp masih ada manusia x berhati perut sanggup tinggalkan anaknya kelaparan macam ni...






Ikutkan aku x sampai hati nak share gambar ni...tp perlu di share agar kita Ingat kita mmg diamanahkan untuk menjaga amanah allah..walau mcm mana keadaan sekalipun...buruk baik anak itu anugerah allah....semoga anak ini panjang usianya....x mampu aku tengok wajah anak ni....ntah macam mana la dia kelaparan....sayunya hati...

Gambar sumber FB NegriFM

Semoga ibunya mendapat balasan yang setimpal....

Amin.....

11 comments:

  1. Ya Allah.. Menitik air mata...

    ReplyDelete
  2. kejam betul ibu dia jaga anak camtu..dibiarkan seorang diri yang terurus..dahlah OKU,ibu pulak layan camtu..Alhamdulillah pihak imegresen jumpa awal kan..moga die hidup dalam keadaan yang lebih baik lepas ni..tak bertanggungjawab betul ibu dia.

    ReplyDelete
  3. Sedih sangat tengok. Kejam sungguh.

    ReplyDelete
  4. sayu hati tengok..kasihan sangat. sebaya dengan adik saya..tengok riak wajah rasa sangat tersentuh. :(

    ReplyDelete
  5. Tak sampai hati tengok..sedih sangat...

    ReplyDelete
  6. tak sanggop nak tengok... sedih

    ReplyDelete
  7. Tak terkata...semalam julia tgk video dia...tetap seakan memanggil makkk....makkk masa mereka bawa adik ni...lihat betapa kuatnya ibu pada pandangan mata anak ini...dia ada perasaan wpun OKU...mereka ada perasaan....ya Allah menangis julia SA...tak terkata...sambil menaip ni julia tak habis2 menitik air mata...ingat nak up entry pasal isu ini...tp julia hati tisu SA...julia tak kuat nak cerita lesson learnt yang boleh kita pelajari dari sudut ini...

    ReplyDelete
  8. anak itu amanah Allah yg perlu dijaga . Bila si ibu buat begini sama ada dgn sengaja atau tidak , bahagiannya drp Allah tetap ada ... alhamdulillah , nasib adik firdaus sudah terbela .

    ReplyDelete
  9. thk video nya lagi la kak.
    masa mula mula tgk tu tak perasan yg dada tu.bila tgk video mnitik air mata.sedey sgr tgk fizikal dia.kata bagi makan,nape sampai mcm tu? langsung tak terurus.
    kenyataan mak dia mmg tak masuk akal

    ReplyDelete
  10. tak sanggup nak tengok.. tapi relakan jugak hati ni tengok video tu.. rasa sebak nak nanges tgk..
    1st perkataan yg keluar dari mulut dia seolah2 dia sebut "mak"
    tengokkkkkk.. kenapa lah kejam sangat mak dia?? Gggrrrr

    ReplyDelete
  11. Memang kalau sesiapa pun tengok akan mencemuh si ibu. Kejam sungguh si ibu sampai sanggup membiarkan anak kelaparan dan terbiar begitu. Kalau rasa tak mampu, tak sanggup menjaga anak OKU, hantarlah ke tempat yang seharusnya. Sedangkan haiwan pun sayangkan anaknya, mana mungkin manusia berakal seperti kita boleh bersikap begini. Seorang ibu pula.. memang sedih memikirkannya.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah