Monday, June 23, 2014

Ni sapa yg OKU Sebenarnya

Aku confused...sapa yang OKU sebenarnya ni....korang baca komen budak Amelina ni...


Susulan kisah adik Muhammad Firdaus Dullah yang sedang hangat  baik di media cetak mahupun di media elektronik...
Terbaca plak komen minah tu kat FB...if korang la...apa korang rasa?
Aku rasa minah ni letak otak dia kat tapak kaki ni...dh selalu sgt dipijak otaknya sampai sanggup kuar kata2 kesat mcm tu...dh la penggunaan bahasa seolah2 menjahanamkan bahasa kan....ni la budak2 sekarang...x diajar perikemanusiaan...cuba kita ramai2 buang dia tgh laut sbb pada aku dia ni yg OKU sebenarnya....
Xde perasaan punya org....kurang ajar betul....

22 comments:

  1. Attention seeker versi budak baru 1st time datang bulan.. tak payah layan. cakap pun pelat lagi apatah lagi otak dia.. belum banyak sel2 otak berhubung tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah sapa la mak bapak budak ni...kesian sgt2 kat dia la....

      Delete
  2. Kalau betullah dia cakap macam tu, mungkin dia O.K.A... (Orang Kurang Akal)...kot...hihiii....

    ReplyDelete
  3. SubhanaAllah...mengucap panjang baca....no komen...sebab tu baik diam dari berbicara benda tak elok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih tgok org muda mcm ni....nk kata x sekolah dia sekolah...tp tu la sanggup hina OKU

      Delete
  4. sepatah haram saya tak faham apa dia taip

    ReplyDelete
    Replies
    1. SA baca 5-6 kali baru faham apa dia ni ckp...jahanam bahasa. .

      Delete
  5. hai long.. lama x singgah sini.. amboii cantik blog...
    hmmm budak ni yg oku.. org oku sendiri pun pndai tulis elok2..dia nih ckp besar sgt.. keturunan dia nnti oku gak baru dia tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Along tukar sempena birthday ari tu..hihihi...tu la..panas je hati ngan budak ni..

      Delete
  6. Sama macam DZ.. tak tau apa yg hendak disampaikan mesejnya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..SA mula2 baca mmg x fhm sgt kak..dh lama2 baca baru fhm apa yg dia nk sampaikan..

      Delete
  7. budak2 baru nak up ni konghajau sangat.. dah lah spelling pun susah nak sebut.. elok pijak je budak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sakit hati baca apa budak ni tulis...

      Delete
  8. ni kes kurang pengajaran moral ni kak..ade otak tak mo digunakan sebaiknya.kalau die ditempatkan dalam keadaan budak OKU tu camne pulak kan..

    ReplyDelete
  9. inilah generasi Y punya bahasa...entah apa-apa yang dieja pun tak tahu..dahlah kurang ajar.

    ReplyDelete
  10. ini generasi yang rasa macam nak langar ngan lori. Bila jadi macam ni ibu bapa perlu check anak-anak supaya ada sifat berperikemanusiaan, hormat menghormati, berakhlak dan sebagainya

    ReplyDelete
  11. rasanya adik tu yg oku huu..p bg tarbiah kat dia sepatah dua kata..geramnya dia kata mcm tu..

    ReplyDelete
  12. Alahai kesianmak bapa dia... gak sgka ank dia tak reti cakp.. skit tul budk tu... hmmm...

    ReplyDelete
  13. OMG, bahasa.... ! Satu, tak faham. Dua, memang kesat. Tak belajar BM ke budak ni kat sekolah. Kejinya ayat. Harap adalah sinar taubat untuk dia kembali ke pangkal jalan. Ini consider mentally retarded gak budak perempuan nih....

    ReplyDelete
  14. dia guna bahasa malaysia ke tu ? xpaham sgt .. hehhe

    ReplyDelete
  15. Jngn nanti dia pulak jadi oku sudahlah hmmm...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah