Thursday, January 9, 2014

Novel Baru Aku Terima Nikahnya...

Heppp...no specu2 eh...xde..xde...belum lagi tiba masanya...im not ready yet...hehehe...entry ni xde kena mengena aku nak nikah ke apa...ni nak citer...aku beli novel ni...x pernah baca lagi citer ni....dan terus terang cakap ini novel pertama aku beli untuk 2014, novel2 lain ada yang belum baca aku simpan kat umah Seremban...aku sasarkan sebulan 2 buah novel at least...even aku kurang ada masa untuk membaca tp slowly aku akan mula membaca semula...2014 tahun yang agak hectic dimana aku dah start keluar outstation...so boleh la bawak novel pi mana2...time dalam flight boleh baca kan...


Aku adalah peminat karya Umie Nadzimah...ini antara novel dia...aku x beli lagi...x keep track pun....x tau ini novel UN yang ke berapa...tp aku friend dengan dia kat FB

sinopsis: 

Puteri Nur Aina, tidak pernah mengharapkan kehidupan indah di atas pernikahan terpaksanya dengan Iskandar hafiz. Baginya perkahwinan ini adalah penyelamat kepada dirinya yang derita dan dikongkong oleh keluarga angkatnya. Takdir telah menentukan mereka suami isteri telah jatuh cinta dan melalui fasa bahagia alam rumah tangga.

Namun, episod gembira cinta mereka tidak disenangi oleh beberapa pihak yang menyebabkan Iskandar Hafiz amat tertekan. Lalu keputusan yang diambilnya secara tidak sengaja telah menyebabkan Puteri Nur Aina sedih lagi terluka.

Dalam masa yang sama muncul sahabat baik Iskandar Hafiz, Megat Khalif yang telah jatuh cinta pada Puteri Nur Aina pada pandangan pertama lagi, dan sanggup berkorban apa sahaja demi melihat 'puterinya' tersenyum bahagia semula.

Dia tidak berputus asa menunggu sehingga Puteri Nur Aina dapat melupakan Iskandar Hafiz dan menerimanya dengan sepenuh hati. Malangnya, apabila Puteri Nur Aina mula menerimanya, Iskandar Hafiz kembali menagih kasih....

Puteri : "Hadirmu bagaikan seorang wira, menyelamatkan aku dari lembah sengsara, yang mengajar apa itu rasa cinta dan erti perasaan. Namun, yang seorang lagi cukup sempurna, setia mengubati lukaku, sentiasa ada saat aku memerlukan. Tanpamu aku lelah..."

Abang Is : "Kau bukannya yang pertama di hati, namun kaulah perempuan pertama aku nikahi, sehingga lidahku menjadi kelu untuk menyebut nama yang lain, menjadikan hanya dirimu perempuan terakhirku..."

Khalif : " Rasa cinta padamu tidak pernah pudar, walaupun nyawa bercerai dengan badan. Apa yang kuinginkan, hanyalah kebahagiaan dirimu, Puteriku...."

Apakah kesudahan kemelut kisah cinta mereka? Temui jawapan akhirnya dalam Usai.... Aku Terima Nikahnya


Baca sinopsis macam menarik....xper2 nanti aku nak start baca ari ni...selalunya kalau buku x tebal ni satu hari jer aku boleh habis...just wait and see yer...

9 comments:

  1. sebenarnya layan jg baca novel kann.. tapi tu lah.. kadang tak ada masa nak baca disebabkan kebizian.. tapi kalau SA dah ada target at least 2 novel tu hopefully boleh kot ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah zaza..itupun bergantung pada jalan cerita...if citer best dari awal baca dah enjoy..memang x leh nak berhenti baca dah...harus teruskan sampai habih..

      Delete
  2. assalamualaikum suria...sinopsis nyer mcm best je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab SA baca sinopsis best tu yang beli tu...

      Delete
  3. Tgk orng review pasal novel...cam teringin je nak menambah....tp ni ada 2 novel yg x bukak lg plastiknya ni...huhuhu..ntah bila nak baca pun x tau la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la ngan SA...pas dah beli tu..boleh plak xde masa nak baca..terus tersimpan mcm tu je...

      Delete
  4. owh..ingatkan dah ready sebab dah start baca2 novel nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. dah lama betul tak baca novel..
    rasa mcm nak mula balik jer..

    ReplyDelete
  6. Baru start baca novel juga daripada segala novel yang dibeli ketika BBW hari tu. Bila dah baca, memang syok. Kalau boleh tak mahu berhenti tapi masa tu yang jadi musuhnya.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah