Tuesday, January 28, 2014

Green Theme Vege Suriaamanda

Tajuk menu nak kelasssss jer kan...padahal x tau la ape rasanya....ehhhh...suka la kan...hahahah....main belasah jer menu terus jadi macam ni....abah beli brocolli ni sampai 3 jambak tu ha...seketul RM1.38 haaa koooo.....murah kan....amik 3 ketul...itupun untuk stok seminggu jer...so Ahad malam dah masak dah...seketul tu dapat banyak jugak sebab potong nipis2...kawankan pulak dengan saki baki kacang buncis...jadi la Green Vege Suriaamanda...kena letak nama sebab aku yang masak...mak plak x nak masak sebab demam ngan sakit tekak..ok...beta yang menurut perintah....bonda rehat aje la....

 brocolli murah dan segar...macam baru petik dari ladang...
 kacang buncis di hiris halus..halus ke mcm ni????belasah jer la....
 brocoli yang dah dihiris2 nipis...
dah siap goreng...nak bagi menarik...ku hiris2 cili api yang kaler merah..nampak menyerlah skit....

Rencah nya korang hiris la macam biasa bawang putih bawang merah ngan letak ikan bilis skit...pas tu lebur jer semua...itupun aku nak ajar....kalau ada udang putih yang kecik2 or udang kering pun sedap weh letak...nak lagi sedap ko campur cendawan shitake tuh....ok kan...senang kan...jangan cakap korang x reti nak goreng sayur plak...ini pun x habih makan aku bawak pi opis...settle dah semalam....

Selamat mencuba ye....

10 comments:

  1. Assalamualaikum.. wahh sedapnya sayur. suka makan sayur, tapi tak pernah masak brocoli. suami tak suka pula. hihi.

    ReplyDelete
  2. greeny gittue letak cili api tu kalau tergigit mmg terus berapi telinga haha

    ReplyDelete
  3. hii tak salah kok guna nama sendiri sapa lagi nak namakan kalau tuan sendri :) kalau makan hari hari mau lawas juga kaedeh pembuangan...

    :)

    ReplyDelete
  4. brokoli goreng ngan udang pon sodap kak..

    ReplyDelete
  5. kak long lepas ni next season masterchef sila apply masuk... he he he... tapi nampak yummylicious...

    ReplyDelete
  6. suka sgt broccoli ni.. tak kisah lah yg putih ke yg hijau..

    ReplyDelete
  7. Kalau macam ni, memang akak suka laaaa sangat. Cuma tak suka letak ikan bilis. So, gantikan dengan kiub ayam. Tabur2 jer lah bagi ada rasa... Makan dengan bubur nasi pun mengancam dikkk... hehehehe

    ReplyDelete
  8. Takpa, takpa, takpa SA. Tang goreng sayur ni dah mahir gila :) Tak payah ajar. Mak dah tahu...hehehe.... cuma masalahnya lepas masa tak tahu macamana rasanya sebab saya sendiri tak makan sayur !!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah