Monday, January 20, 2014

SAYUR CAMPUR VERSI SURIAAMANDA

Assalammualaikum...salam Isnin u olls...macamana cuti u olls last week?menarik?
Aku x pi memana pun..lepak je kat umah..balik kampung kejap..selain lepak macam biasa la aktiviti time cuti..makan...makan...dan makan....meh aku kongsi menu masak2 aku weekend lepas...masak apa jer yang ada kat dalam peti ais...banyak lagi sayur2 yang belum masak...marilah kita menghabiskan apa yang ada ye...jangan membazir..


bawang putih dan bawang merah dan sotong dihiris halus

 cendawan shitake kering yang dah siap direndam dan di potong 2
 kacang buncis dan bunga kobis

tumis bahan pertama sampai garing then campur sos tiram sikit...masukkan cendawan,kacang buncis dan bunga kobis..jangan masak terlalu layu...agak2 kacang dah empuk dah perasakan garam..then tutup api..garam jangan banyak2 ye..agak2 je sebab sos tiram dah masin ye,sekarang aku akan banyakkan menu sayur sebab nak ajar Dania makan sayur...kacang buncis ni dia suka..tp x banyak makan..x kisah la..dan x paksa dia pun....ini saje ke menu on weekend?eh...xde la...mak aku masak best skit...ada kari daging kambing...nanti citer kat next entry eh...


Auto Publish entry....

5 comments:

  1. wpun menu sayur campur.. tapi tetap menarik..

    ReplyDelete
  2. fuh ni laa sedap along! lieya pun suke cendawan shitaki tu...kenyal2 je .....

    lieya pun suke buat sayur campur dari sejenis sayur jek..nampak meriah jek sebab warna warni kan...

    ReplyDelete
  3. nyumnyum sedap ni...kalo anak saya suka sangat kalo masak style gini...

    ReplyDelete
  4. Tengok pun dah terasa lapar. Nampak sedap. Jarang ada menu macam-macam jenis sayur di rumah ni kerana takda yang berminat.

    ReplyDelete
  5. Hi sis.. Dish looks good. Prepare pun senang. Kadang2 gara2 mau habiskan bahan dalam fridge, tercipta menu baru kan. Hehe..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah