Sunday, January 26, 2014

Di Sokong Bukan Diungkit...


Salam Ahad U olls....

Macam Mana weekend ni? Aku dah balik Kepong...Tuan Rumah nak check kerosakkan bilik...
jom sama2 bincang quotes di atas...
Seandainya seseorang itu ada kisah di masa silamnya...perlukah di ungkit semula walau kita x tau kisah di sebalik masa silamnya itu kan...perlukan kita menghakimi apa yang terjadi..?
Pada aku la...seandainya perubahan yang di buat ntuk ke arah kebaikkan...insyaallah aku sepenuhnya menyokong...contohnya...dulu tidak bertudung...sekarang dah berhijab..sesetengah orang masih mencaci cerca dia...sedangkan diri sendiri masih tidak sempurna...patut ke jadi macam tu....macam aku yang belum berhijab sepenuhnya...asyik dipersoalkan...bila aku check balik FBnya...allah..xde la bertudung litup semua ahli keluarga termasuk isterinya...aku x mempertikaikan mereka2 yang bertudung ye...aku mempertikaikan kenapa hamba allah ini perlu mengaibkan air muka aku...perlukah aku buat sesuatu perubahan itu dengan secara terpaksa...takut pada kata2 mereka yang lancang sedangkan aku ingin berubah kearah kebaikkan kerana allah...dalam pada aku berkecil hati...ada insan mulia memberi peransang berikut..

sama ada dengan hijab atau tidak... nanti dah betul2 sedia dan istiqomah barulah berhijrah yer... Allah sentiasa membuka jalan... dan sentiasa menerima..

Sejuk sekejap hati aku...thanks adik...kamu sentiasa ada di saat akak memerlukan....


4 comments:

  1. memang ada manusia yang sentiasa mencari kesalahan orang lain... apa yang penting, jadi diri sendiri... :)

    ReplyDelete
  2. kadang2 kita tak sedar yg kita ney ter'over' menjaga org lain..itula jadinya kalau dah ter'over'..heee..

    :: tengs follow sy..follow u back..^_^ ::

    ReplyDelete
  3. pandangan saya begini: setiap org mmg berhak utarakan pendapat tetapi perlu tahu batas dan cara utk utarakan pendapat. andai ia menjurus kpd mengaibkan, eloklah ada yg tegur si dia yg beri pendapat. dikhuatiri ia membawa riak kpd si dia tu. dari niat asal nak menegur ke arah yg baik, jadi dosa pulak.

    kalau teguran itu membina, ambil jadi taudalan dan panduan. kalau dia mencabar, take it positive. sentiasa berdoa supaya Allah kuatkan hati untuk kita berubah. Hanya kita yang mampu merubah kehidupan kita dengan izin Allah SWT..wallahualam

    ReplyDelete
  4. Berubah untuk kebaikan pasti menggembirakan mereka yang rapat dengan kita..
    Moga kita semua di bawah lindunganNYA..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah