Monday, January 27, 2014

Hampir2 Accident Satu Family

source from Google..

Mujur tak ada apa2 berlaku...mujur allah melindungi kami sekeluarga....bila diingatkan semula memang ngeri...kereta berlumba melalui simpang potong double line...bukan macam dalam gambar tu ye...puas cari contoh tadi x jumpa plak...malas nak lukis....mujur juga abah yang pandu kereta...kalau si kudut?
sungguh x faham dengan cara pemanduan orang Malaysia ni...siang2 buta ko nak berlumba, aku perasan memang kereta lelaki melayu...kalau abah x elak betul2 memang x tau la apa nasib kami sekeluarga...kalau emergency brake mengejut confirm terbalik..nasib baik abah cekap dan x panic...ya allah...syukur padamu...kebetulan si kudut memang mintak abah yang bawak kereta pagi semalam...macam mana kes kemalangan dalam Malaysia ni tak meningkat...ni semua gara2 wujudnya manusia2 takde otak bila memandu...yang jadi mangsa orang2 yang x berdosa...korang bayangkan lah dalam kereta semalam Mak Abah, aku dan Dania serta si kudut....kalau accident????nauzubillahhiminzalik...jauhkanlah kami sekeluarga dari apa pun bencana....sampai sekarang masih terngiang2 dimata kejadian semalam....trauma dah rasanya.....korang pernah alami situasi yang sama?

22 comments:

  1. Allah masih menyayangi along & family...kadang2 diaorang memandu ikut rasa sendiri ajer..x fikir pasal orang lain..yg masih ada keluarga..anak2..suami..isteri..emak..adik beradik...kalau rasa nak mati..g la mati sorang2..jangan libatkan orang lain sama

    ReplyDelete
  2. Itu biasa tu....so yg trauma tu...ayahandanya ke...penumpang nya.....kalau penumpangnya je yg trauma....nampak sgt ayahandanya luas pengalaman memandu...kan...kan.....ahakz

    ReplyDelete
  3. syukur semua selamat..
    mmg SA.. org2 malaysia nii kalau drive dh mcm org mabok.. yang jadi mangsanya org2 yg tak berdosa.
    Alhamdulillah so far tak pernah jd mcm tu.. mintak dijauhkan.

    ReplyDelete
  4. allah... syukur tiada kecelakaan... semoga anda dan keluarga sentiasa dalam rahmat Allah... amin..

    ReplyDelete
  5. Nasib baik semuanya selamat.

    ReplyDelete
  6. macam tu la risiko kat jalan raya kalau kita je ikut peraturan org lain tak.. kita juga berisiko terima padah dari kecuaian & kekurang ajaran org lain kat atas jalan. Lelaki memang kurang panik sebab tu kalau memandu rasanya lelaki lebih sesuai tp jenis lelaki yg x reti sayang nyawa sendiri & tak reti nak pikir nyawa orang lain pun ada jugak

    ReplyDelete
  7. huhu..kalau saya mau gelabah ayam ni... syukur semua selamat..

    ReplyDelete
  8. Kak, pemandu Malaysia memang gini. Bila ditegur, katanya nak test kereta.. huhuhu.. Alhamdulillah, nasib semua baik - baik kan kak :)

    ReplyDelete
  9. Ya Alkah..mujur takde apa2..seriously malaysians ni mmg teruk masa driving..yg x bersalah selalu jd korban..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah tak terjadi apa².Kadang² kalau kita berhati² orang lain yang careless..huhu

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah diselamatkan dari kemalangan...

    ReplyDelete
  12. mujur along sekeluarga takde apa2..
    tu lah org kat malaysia ni kan. kita berhati2, tapi org lain lak yg buat taik. geram kekadang

    ReplyDelete
  13. syukur...nasib baik tak apa2...huhu

    ReplyDelete
  14. Syukur alhamdulillah....nasib baik tak apa2.

    ReplyDelete
  15. Syukur Allah masih melindungi....adalah kebaikan awak sekeluarga yg Allah gantikan dengan itu SA...alhamdulilah

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah semua oke2 sahaja. Pernah beberapa kali nak accident, tapi belum terjadi lagi. Minta dijauhkan sangat.

    ReplyDelete
  17. Syukur..tak ad aperkara yang diluar jangka berlaku..emm biasalah..orang melayu nak tunjuk dia hebat kan..

    ReplyDelete
  18. Itulahkan yang buat sakit hati kadang-kadang. Kita ni beriyalah memandu sebaik mungkin tapi orang lain pulak yang jadi dajalnya. Kalau dia nak sangat mati, tak payahlah susahkan orang lain yang tak berdosa. Pergi langgar pokok ke atau berdesutlah ikut suka hati pastu terjun tiruk terus masuk dalam sungai ke apa....yang penting tak payah menyusahkan orang lain yang takda mengena dengan awak, yang ada keluarga yang memerlukan. Nasib baik SA dah keluarga tak apa-apa. Nauzubillah, minta dijauhkan dari kita dan keluarga serta kawan-kawan yang lain juga.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah