Friday, February 14, 2014

Sambal Udang Petai For Lunch Today


Alhamdulillah....walau cuaca masih panas...walau sana sini air macam dah di sekat...rumah sewa aku masih ok x de gangguan....aktiviti masak memasak untuk bekalan ke opis berjalan lancar...
Hari ni bawak sambal Udang Petai...banyak giler tu kan...xde la semua tu untuk bawak bekal...suku aku dah makan dinner malam tadi...ye..lauk pauk yang macam ni aku masak malam...dah sejuk aku simpan dalam icebox...then kat opis panaskan aje....makan kongsi sorang sikit dengan ahli2 mesyuarat tingkap...mana dapat rasa dapat la kongsi rezeki...semua bawak lauk pun....makan2 macam ni memang sedap...x sedar nasi bertambah kan...hari ni last kerja...sabtu ahad cuti....nanti boleh fikir nak masak lauk apa plak untuk bekal Isnin...ada cadangan nak masak apa?dalam otak aku gulai daging salai....ermmmmm......

Jemput Makan Semua...


14 comments:

  1. rumah kty kan , sejak 2 mggu ni asal kan nak maghrib je takde air. dlm kol 11 nanti baru ada balik .

    pos skit sambal udang petai tu along

    ReplyDelete
  2. Kata nak buat cucur udang tu pun belum buat lagi. Buatlah utk sarapan esok.
    Gulai salai makan malam boleh simpan sikit utk bawa bekal:)

    Hmm... kakak dah terikut pulak teringin nak buat gulai daging salai.

    ReplyDelete
  3. fuhhh memg sedap...kompom mik udang aje...yg petai tolak ketepi

    ReplyDelete
  4. menguji keimanan sungguh... sedapnye tengok

    ReplyDelete
  5. adoi kak, yg kenyang pon leh jadi lapaq kalo tgk ni ^_^

    ReplyDelete
  6. ohoiiii ini entri balas dendam ni...ahaksss... ok ok i surrender and ai is jeles dengan udang tu...

    ReplyDelete
  7. perghh... sambal udang petai.. teringin nak makan ni...

    ReplyDelete
  8. kecur liur zee ni kak..
    nampak tempting abes..

    ReplyDelete
  9. uwaaa...sedapnya..
    time lapar macam ney, memang rasa sgt2 tergugat..haha..

    ReplyDelete
  10. ishh apo ni apo ni, buat kecur jer. Haishhh terpaksa ler jugak mencari bahannya esok, kang mimpi tak sudah hehe.

    ReplyDelete
  11. hadoiii jam tiga pagi ni ternampak pulak sambal udang petai.. trbayang nasi panas & kicap dimakan dgn sambal udang petai ni.. (tapi I tak makan petai) hehe
    SA, pelisss buat lah masak lomak daging salai tu.. nanti nak rasa.. its my fav tu.. coz dulu pernah lepak kat kampung member I kat N9, kitorang pi pasar beli daging salai lepas tu masak kat rumah.. sedapppssss

    ReplyDelete
  12. Perghh.. Terbaiklah.. Menu kesukaan ramai...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah