Wednesday, February 19, 2014

Akibat Cuaca panas Banget....


Weekend lepas hari sabtu....dari rumah dh ingat ada org buat pembakaran terbuka ni...
Siap kutuk2 lg...x de tanggung jawab la...x prihatin la....rupanya mmg hutan kiri kanan terbakar....semua sebab cuaca panas sangat...bomba pun dh ulang alik cuba padam kebakaran kan.....


Dari rumah aku leh nampak asap kepul2

Ni bukit kat highway lekas..pun terbakar


X tau la sbb org buang puntung rokok ke...atau sendiri terbakar ke...


Harap2 x merebak dan x mengganggu lalulintas

Bila mcm ni..bomba la yg byk mainkan peranan....byk keja skit kan....risau jugak if berterusan...rumah aku betul2 dekat ngan highway lekas tu...merebak x pasal2...
Tp rasanya pihak bomba pantau kan....x kan diorang nk biarkan plak....

Jom kita doa sama2 supaya allah permudahkan dan turunkan hujan.....Seremban dh lama x hujan...KL plak hujan kjp2 je.....


14 comments:

  1. Kita sama² doakan semoga Allah turunkan hujan..

    ReplyDelete
  2. cuaca dah tak menentu sekarang...

    ReplyDelete
  3. sana sini mmg asek terbakar je skrg kannn.. cuaca panas sgt.. bahaya..
    hope tak terjejas lah rumah SA yer..

    ReplyDelete
  4. sarawak ujan je skng ni ..tpi still panas..mmg mnum air berliter2 sbb nk elak bibir pecah..huhu..

    ReplyDelete
  5. bomba kerja kuat utk padamkan api.

    ReplyDelete
  6. bahaya...walaupun nampka jauh sekejap je dia boleh marak..

    ReplyDelete
  7. Memang sekarang ni bomba kerja lebih sikit SA. Weekend lepas dekat highway memang banyak nampak tempat terbakar ni.

    ReplyDelete
  8. Smlm semak sebelah rumah yg terbakar..smpai kna pggil bomba gak la..

    ReplyDelete
  9. Smlm semak sebelah rumah yg terbakar..smpai kna pggil bomba gak la..

    ReplyDelete
  10. Kat rumh akk pun dah brp kali terbkar. Panas sgt kan.

    ReplyDelete
  11. Memang sgt panas skrg kan.. Ada dgr dlm berita hutan terbakar. memang terbakar sendiri.. moga semuanya ok2 aje.. amin..

    ReplyDelete
  12. Emm tak jerebu kan?ke jerebu gak?

    ReplyDelete
  13. Sekarang ni bila petang aje ada hujan sikit-skit kan. Sikit pun jadilah daripada langsung tak hujan berhari-hari. Lepas hutan terbakar, nanti cerita pasal takda air pulak. Lepas tu cerita pasal banjir pulak...aduhai...banyak betul musibahnya sekarang nih...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah