Tuesday, February 18, 2014

Conversation Antara Anak Dan Mama...

gambar sekadar hiasan...

1st

Conversation anak &mak masa dalam train Ahad lepas
Anak: ma, apa nama sakit yg masa dtg haid tu?
Mama:ntah.. (buat2 x tau..)
Anak: x kan mama x pernah kena sakit tu..ala...sesungut tu....
Mama:Hahahahaha. ..senggugut la...
Anak: tadi ckp x tau...huh..

Aduhai..anak dh nak jd anak dara ni..semua di tanya...


2nd

Conversation mama dan anak sebelum tido malam tadi ( Ahad malam Isnin)

anak: ma, ma cakap semua perempuan akan datang haid kan...allah yang jadikan semua tu kan..
Mama: ye..semua tu allah yang jadikan..perempuan ni banyak keistimewaan...kakak untung jadi perempuan..
Mama : Abis tu yang cina dan india pun allah yang jadikan ke...diorang bukan agama islam kan..diorang pun datang haid jugak kan...kakak pelik ni....
Mama: .........semua perempuan x kira agama akan mengalami haid bila mereka dah dewasa...x kira la diorang bukan islam ke..islam ke...memang dah tersurat macam tu...
Anak : kakak confuse la...
Mama: nanti cuba kakak tanya ustazah la...( mama dh x tau nak ckp apa)

Makin nak membesar dan meningkat umur..macam2 soalan yang keluar dari mulut anak dara aku ni....umur baru 10 tahun tp dah nak sharing hal2 perempuan ni....masih menunggu soalan2 yang lain yang lebih mencabar....korang kalau anak tanya macam2 kan...macam mana korang jawab eh......

10 comments:

  1. Assalamualaikum kak SA, perasaan ingin tahu tu.. heheee biasalah kan...

    ReplyDelete
  2. hehehe, Gud Job Dania.. nasib akak tak cakap.. "Kakak google je laa.."

    ReplyDelete
  3. tengah terbayangkan Ash tanya soklan yang mencabar gak ni...banyak soklan mencabar Ash yang bakal ditanya ni kak...ha ha ha.... macam mana dia keluar, kenapa babah selalu tak balik, babah pergi mana.... diaorang2 tu siapa... muahahaha... kena betul2 bersedia mental dan fizikal ni...tapi iolss ok jer...sebab iolss akan terus terang dan jujur dengan Ash supaya dia tau... benda2 macam ni tak boleh sorokkan dari budak... elok mereka tau kan dari tak tau... lagi satu kannn... nak menjawab tu kena kreatiflah...hik hik hik...

    ReplyDelete
  4. heheh..
    otak makin cerdas tu kak..

    ReplyDelete
  5. lg besar anak.lg mencabar soalan dia.hehehe

    ReplyDelete
  6. duhhhhhh dah pandai bertanya soklan2 yang sukar mak2 nak jawab ..
    betul lah SA, Khairine pun dah start bertanya soklan2 pasal haid.. dia ada tunjuk kat I dlm buku teks dia ada belajar pasal haid.. yang si Danish pulak tnya I (refer pada buku teks dia) dia tnya.. "mummy ni yang air putih dalam gambar ni apa.. pffffttt apo den nak jawab Bedah oiii.. hahahhaha

    ReplyDelete
  7. Nak tak nak kena jwp jugak la. Kalau soklan sensert habis. Cam nak pitam nak jwp. Sama la umo anak kita. Ntah ntah kita pun sebaya kut. X pernah pun jumpa kat opis. X kluar lunch ke.

    ReplyDelete
  8. Betul..nak x nak kena jwb...SA umur genap 36 thn bilan 6 nanti...mmg x pnh jumpa...masa SA lebih dlm opis..jarang chill out kat luar time lunch...

    ReplyDelete
  9. Nasib baik saya ada anak lelaki aje. Soalan cepumas boleh pass baton kat Daddy mereka. Tapi, tetap juga pening lalat bila kena soal dengan si Abang. Mahu migraine semalaman duk memikirkan jawapan yang paling elok nak diberi ...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah