Thursday, February 6, 2014

Seks boleh cegah penyakit jantung!

Seronok pasangan baru berkahwin apabila baca keputusan hasil kajian saintis terbaru ini. Rupa-rupanya selain daripada membakar 120 kalori, hubungan intim di kalangan suami isteri atau seks juga boleh mencegah daripada beraneka jenis penyakit merbahaya terutamanya penyakit jantung!

Yayasan Jantung UK menemui bahawa aktiviti seks yang dilakukan selama 30 minit setiap hari boleh menguatkan jantung dan paru-paru.

Bukan sekadar menguatkan jantung dan peparu, malah seks juga didapati bermanfaat untuk mengurangkan sakit kepala (migraine) dan mengurangkan risiko barah prostat di kalangan para lelaki.

Kajian yang dilakukan oleh University Nottingham dapati bahawa lelaki berusia 50 tahun yang masih aktif lakukan seks kurang terdedah kepada risiko barah prostat.

Menarik sungguh penemuan saintifik baru ini.

SUMBER : MYLAUNCHPAD.COM.MY

Aisey...aku terlepas la peluang mencegah penyakit jantung kalau mcm ni..atau aku kena cepat2 kahwin kot....muahahahaha....giler nyer statement....hepp...berita gembira ni hanya untuk pasangan yang sah suami isteri eh...yg belum tu...x dapek acik nak nolong de....

12 comments:

  1. Biar benar hasil kajian ni! Kena sembunyikan fakta nih... tapi oklah bukan baru kahwin pun...wakakah...

    ReplyDelete
  2. erks..cm tu ea?haha..nasib baik xde penyakit jantung..klau x mmg kena kawen la kot.kihkih..

    ReplyDelete
  3. ha ape lagi
    iols tgu uols pya kad kawin hahahah larikkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  4. hihi.. seks yg sah jelah elak penyakit jantung.. seks bebas kang x psl2 org lain lak yg dpt penyakit jantung... hahahaha..

    ReplyDelete
  5. pesanan penaja...yang belum berkhawin anda tidak dibenarkan untuk mencari alternatif lain...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. muahahahhahaha mcm lucu je pun ada jg bila baca..
    kepada yg belum kawin, sila jgn sesekali mencuba tips ni yer... nanti sakit jantung plak.. bukan mencegah sakit jantung.. ehhehehe

    ReplyDelete
  7. yg tak sah jgn crik nahas . lain penyakit pulak nnti

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah