Friday, September 19, 2014

Homaigaddd!!!! Betul Ke?


Pendapat aku? Kalau dah tertulis di Loh Mhfuz jodoh dengan lelaki tua siapa aku nak menolaknya....tp kalau boleh aku elak....hahahahaha....eh x de la...pada aku...jodoh ketentuan allah...andai berumur tu...biarlah 2-3 tahun dari usia aku....yang muda belia aku tak nak sebab aku bukan Rozita Che Wan....aku hanya aku...cewahhh....geli plak aku type ayat ni...well...siapa aku nak menentukan jodoh aku...kalau boleh biarlah yang kukuh iman dan agamanya dan boleh bimbing aku dunia akhirat...the most important...biar dia terima aku seadanya....

Lelaki muda tiada hala tuju?

Ada jugak betulnya statement tu...maybe sebab x cukup pengalaman...mungkin x cukup matang...mungkin kewangan x cukup nak tanggung anak orang...kan?

Eh...korang nyer pendapat apa plak?

Aku bab ni x lulus la masa SPM dulu....hahahaha...

20 comments:

  1. Matang tu bukan atas dasar umur je..

    beza umur tu x kisah. siti khadijah pun bahagia dgn rasululullah.
    cuma kalau budak laki br leps seklah dah nak kahwin, rasa mcm gelenyar jugak, xde kewangan kukuh, sapa nak tanggung mak ayah dia? atau amk ayah dia yg kena tnggung dia laki bini plk.

    kalau yg dah tua sikit, x de masalah pun dia nak kahwin yg muda atau tua dari dia.

    ReplyDelete
  2. Singgah ptg di sini...soal jodoh kita hanya mampu merancang jer tapi semua atas kehendakNya......pada Diana usia bukan satu penghalang sebab suami Diana lebih muda dari Diana tau..kalau dah jodoh terima dengan redha yg penting kita ikhlas menerima pasangan kita seadanya......hehe..

    ReplyDelete
  3. kalau dah jodoh,kena terima lah..

    ReplyDelete
  4. hehehehe...ati2 kita yang tua ni..ada motif tu( bersangka baik adalah afdal)

    ReplyDelete
  5. lelaki muda byk di pusat sehenti, ini juga salah satu penyebabnya..

    ReplyDelete
  6. SEGALANYA SURATAN TAKDIR, JODOH TAK KEMANA KAN...

    TSPC ... http://jmbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. kalau dah jodoh dan nak elakkan maksiat...

    ReplyDelete
  8. kita sependapat..calit sikit/..heheh

    ReplyDelete
  9. Terima jelah kalau dah jodoh, hehe

    ReplyDelete
  10. Betul la tu. Lelaki yg dah berumo lebih stabil. Tapi kena la ingat. Dorang stabil pun hasil sokongan dan dorongan isteri.

    ReplyDelete
  11. Betul la tu. Lelaki yg dah berumo lebih stabil. Tapi kena la ingat. Dorang stabil pun hasil sokongan dan dorongan isteri.

    ReplyDelete
  12. salam ukhwah...done follow u...follow me back yaa??
    http://eikorina.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. ada ke subjek ni dalam SPM? (tetiba confius..)

    ReplyDelete
  14. Tak cukup pengalaman nak komen dalam hal ni. Hehe.

    ReplyDelete
  15. Klau dah jodoh mereka..doakan yang terbaik :)

    ReplyDelete
  16. Sy dlu selalu berangan dpt jodoh lelaki tua3, 4 tahun dr sy tp dh namanya jodohkan sy dpt suami muda dua tahun...skrg nih memg rmi pmpn cri lelaki yg berusia sbb mereka nih kategori hidup selesa dh...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah