Friday, September 26, 2014

Dahsyatnya Business Property.....


3 tahun lalu,
Ada kawan aku sorang ni kahwin kali ke2 tanpa pengetahuan isteri pertama. Letak isteri ke2 kat seremban. Belikan Rumah untuk isteri ke2 pada harga rm250,000.00 dan pada masa sama bagi duit poket tiap tiap bulan rm2000.00

Bulan lepas dah bercerai.... Sedih sangat. Kasihan aku tengok... Dalam keadaan sedih tu dia pun jual Rumah dia and ada lah orang nak beli dalam harga rm430,000.00

Dia pun buat lah kira kira conggak simple jer;

Beli rumah: rm250,000.00
Belanja bulanan: rm2000x36bulan=rm72,000.00

Jumlah keseluruhan perbelanjaan: rm322,000.00

Untung bersih: rm430k-rm322k=rm108k!

Dia pun kata rm108ribu siap dapat "percuma percuma" lagi... Bagus jugak ya... Hilang lah sedih dia... Namun dia rasa bersalah pada isteri pertama dia sebab rahsiakan perkahwinan itu selama 3 tahun. Bagi menebus rasa bersalah dia, maka dia serahkan rm108k tadi kepada isteri dia dan jelaskan dari mana duit tersebut datang.

Isterinya begitu marah dan kecewa lalu berkata: "dasar jantan bodoh!! Kenapa Kau tak kahwin sampai 4 jer terus Kalau tau dapat pulangan yg bagus macam ni!!! Bodoh!!!"


Lawak dari group Whatsaap.........

7 comments:

  1. SIOT laa... sekali hanya lawak jenaka rupanya....

    ReplyDelete
  2. aahahhahahhahahahaa kalau semua bini baru yg empat2 tu perangai macam isteri ke dua tadi tu ok la...nak buat kawin lebih 4 pon syok...ahhahahahaa

    ReplyDelete
  3. HAHAHA ;D Ingatkan betul tadi kak ;D hee

    ReplyDelete
  4. Bersungguh btol baca..last2 lawak rupernyerr

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah