Thursday, September 4, 2014

Rindu Zaman Kanak2....



Umur dah 36 tahun dah....

Cepat sungguh masa berlalu....
Kat mana la kawan2 dulu....
Korang mesti sama mcm aku jugak....rindu zaman kanak2....
X payah nak fikir bab2 kerja....rumahtangga...tanggungjawab....yang tau....belajar dan explore zaman kanak2....
Seronok kan.....
Tapi mustahil semua tu berulang kembali...kalau boleh ..aku la org pertama nak balik ke zaman kanak2...
Boleh mandi hujan..
Boleh lari2 atas batas sawah...
Main perang2 dlm ladang getah...
Main congkak atas tanah...
Main kawen2....main masak2....
Ya allah bestnya zaman tu....
Teringat zaman mandi sungai....kena sesah dengan makcik aku sebab dh senja x balik2...
Teringat zaman cari buah getah...
Zaman naik basikal tua jalan keliling kampung....
Zaman sekarang mana nak ada benda tu semua....anak2 leka dengan gadjet...
Celik2 mata je dah ada teknologi canggih....

Setuju?

9 comments:

  1. setuju kak..zaman kanak2 kita tak sama dengan zaman kanak2 sekarang..:(

    ReplyDelete
  2. L.a..36 ka?/ingatkan adik2 lagi..heheh..saya pulak yang dah macam umur 40..ekekekk

    ReplyDelete
  3. memang seronok zaman kanak2 kita...takyah pk apa2..hepi je manjang..paling2 sedih bila kena marah dengan mak tu pun sebab kesalahan yg dilakukan sendri

    ReplyDelete
  4. bila teringat teringat...teringat kena pukul ngan abah..teruk gak..dulu kecik2 degil ekekeke

    ReplyDelete
  5. seronok zaman dulu kan..boleh buat ape saje..xfikir banyak..

    ReplyDelete
  6. setuju dgn SA, bila dah beranak pinak ni rindu dgn zmn kanak2, bebas dr fikir masalah...enjoy main je kejenya..

    ReplyDelete
  7. samalah gak..kdg kdg rindu zaman kanak kanak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah