Friday, September 19, 2014

Family Vacation ~Menu Orang Perlis Menyambut Ketibaan....

Janji nak citer pasal homestay...tp x abih draft lg...adoii....bukan malas..aku banyak keja la...almaklum la...dh cuti lama keja pun menimbun2...banyak benda dan info yg aku nak kongsi pasal homestay...tp aku up la dulu makanan orang perlis yg menyambut ketibaan kami Sabtu lepas....

Ketibaan kami disambut mesra oleh family bopren si kudut...sebelum ni kami dah jumpa dan bermesra masa konvo diorang kat SArawak...so dh kenal la...tiba kali ni kami menziarahi mereka di Perlis...jom kongsi menu makanan yang dihidangkan kepada kami....



Ketupat daun palas..


Rendang daging


Bahan2 laksa


Mee laksa yg di buat sendiri


Kuah laksa..x tau ikan apa yg pasti bukan belut...


Pinggan aku...


Sedap....alhamdulillah rezeki kami...thanks to Tarmizi dan family for the hospitality....suasana rumah yang memikat hati...belakag rumah ada sawah...walau dh lepas musim harvest...tetap indah pemandangan....sempat pose dengan Dania....nanti aku up gambar Dania kat sini....minah tu happy sokmo dapat explore sawah padi....
Aku yang cintakan keindahan alam ni pun terpana..

Tunggu eh update aku ....slowly aku up...bz pun bz la....hihihi....

Kalau dapat laksa belut sedap kan?????

Sapa suka???


14 comments:

  1. saya minat jugaklah makan laksa, nak nak lagi laksa penang

    ReplyDelete
  2. sedapnya Laksa..tp klu belut sy tak tau takpe..kalau tau itu belut tak lalu kot nak makan

    ReplyDelete
  3. Laksa utara mmg sedap sgt2, tp kalo belut sue x lalu....belut byk kt kelantan..pernah rasa masakan belut tp x bykla sbb dok terbyg belut jd geli...sorry tau SA...

    ReplyDelete
  4. salams kenal & follow dari kak mieja, sedappppppnyaaaaa.....

    ReplyDelete
  5. suka laksa,tapi kuah belut tak suka..

    ReplyDelete
  6. walla....menarik sungguh hidangan...

    ReplyDelete
  7. tak pernah try belut.. kalau dah makan baru bagitahu itu belut ok lagi.. tapi kalau belum makan dah bagitahu memang taklah nak makan.. hehehe..

    ReplyDelete
  8. Sedapnya semua menu masakan orang utara especially laksa tu

    ReplyDelete
  9. Ok ketupat daun palas tuh buat sy cairrr

    ReplyDelete
  10. Ketupat daun palas tuh buat sy cairrr

    ReplyDelete
  11. Ketupat daun palas tuh buat sy cairrr

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah