Monday, September 15, 2014

Berniagalah Dengan Jujur..


Gambar sumber whatssap


Aku x tau la sapa yang jadi mangsa keadaan ni...tapi aku nak citer la sikit..aku pun pernah jadi mangsa dulu...masa mula2 kerja kat KL...pi 7E beli la sandwich macam ni...kalau x salah dulu aku beli yang inti Tuna...pas tu kan...aku perasan inti eh macam ni ha.....hujung tuh je...yang blkg2 tu kosong....

Harga boleh tahan la mahal...benda makan kot...walau mahal macam mana pun topping tuh...harga ko letak pun dah balik modal dah....tak boleh ke jujur dalam berniaga especially bab makanan ni kan...harga mahal tak setanding ngan resultnya....memang la jadi amukan orang..

Kalau la macam ni kan...peniaga tu mampu naik haji pergi balik tiap2 bulan ni...

Ralat > Susah nak jumpa orang jujur sekarang ni.....sedih...



21 comments:

  1. ee..biar betul..banyakk tu je letak..kedekutnya..hmm

    ReplyDelete
  2. ini memang melampau ni kalau macam ni...huh...

    ReplyDelete
  3. sedih sgt kalo terkena...dah la mahal tp inti sikit =(

    ReplyDelete
  4. tu la...kalau produk bagus, mahal pun kita tak marah.

    ReplyDelete
  5. ini btl2 melampau kak. mujur liz tk penah lg kena macam ni

    ReplyDelete
  6. ishh ade jugak cmnie eh..anis tak penah kena lagi.. xjujur betul...hurmm..

    ReplyDelete
  7. Macam ni pun ada.....tak sangka dorang boleh buat gini. Tak berkat hasil yang dorang dapat dengan menipu orang ni....huhu

    ReplyDelete
  8. langsung tak halal jualan dia ni

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum...

    alahai sedih nyer... sikit nyer inti sandwich tu...

    mselim3

    ReplyDelete
  10. Sedih bila ada peniaga buat macam ni.. nak untung dengan cara mudah.. :(

    ReplyDelete
  11. isshhh kejam betul org yg meniaga camni..mmg tk berkat lar..

    ReplyDelete
  12. Sedih tgk inti dia banyak tu T_T haha

    ReplyDelete
  13. Tag akak:

    http://sallyyatiey.blogspot.com/2014/09/segmen-bloggers-20-facts-about-me.html

    ReplyDelete
  14. amboi ni jelas menipu ni.. macam karipap kosong jugak la yg pernah sy tgk org share kat FB. Bila trick meniaga macam ni.. rezeki yang dia dapat agaknya camna yer

    ReplyDelete
  15. Tak ikhlas...tak berkat...kesian kat orang2 yang macam ni untung dunia rugi akhirat.

    ReplyDelete
  16. jahatnya..menipu pesyen apa nih?/tak berkat la duit nya..

    ReplyDelete
  17. laaa.. sape le yang punya koje ni yea? bole plak buat macam ni? ni bukan kedekut lagi.. ni dah kira menipu.. nak berniaga tapi tipu orang.. makanan masuk ke perut ni.. aduh.. macam2 orang berniaga ni yea..

    ReplyDelete
  18. tak pernah jumpa lagi camni cuma pernah terkena bile beli burger cuma daging burger je dalamnya takde timun,takde salad, takde mayo..sos pun ciput je..harga dekat RM3..susah nak jumpa yang jujur berniaga makanan.

    ReplyDelete
  19. Nih jenis nk pikir untung je kak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah