Tuesday, September 9, 2014

Hoarders.....Si Pengumpul Barang...

Terkejut???

Tak percaya? haaaaa...dah kenapa si Suriaamanda ni duk citer bab Hoarders ni....korang tau apa itu hoarders???Orang yang suka kumpul barang di panggil Hoarders...ni golongan orang2 yang pemalas la ni....kenapa aku terpanggil nak citer bab ni hari ni?haaa..aku menghadapi masalah ngan salah seorang housemate aku...suka kumpul barang especially barang2 makan...kalau susun elok2 x per la jugak...aku dah sediakan almari untuk simpan barang...tak nak plak guna...dia selesa letak dalam bakul dan biar atas lantai...x fikir pun ada lipas ke...apa ke...kalau kemaskan x per la jugak...dari rumah aku xde lipas..dah jadi pusat menternak lipas....rimas aku....ari tuh simpan air...dalam baldi besar...letak depan pintu bilik dia...berbulan2...bila check tgok dah ada jentik2....ya allah....last2 aku x tanya dia de...aku buang je air tu...korang bayang la...dia simpan dari kes air dicatu beberapa bulan lepas....la ni dah bulan 9...bayangkan......

gambar sumber google...
aku tengok pun dah semput..inikan plak yang mereka berdua hidup dalam keadaan mcm ni...
cane dia leh tido mcm ni erk...
aku perasan yang perangai macam ni mesti wanita berbadan gempal...
Dapat x korang bayangkan if rumah korang macam ni....


Pening x korang if dapat housemate macam ni?

kalau aku pening woooo....semak rumah...even rumah sewa sekalipun...dah  penat dah aku sindir2...ikut hati aku nak je aku susun semua barang2 dia dalam almari tu...sekarang pun aku dah pening giler...takper la...tunggu la...dia pun nak keluar bulan November nanti...itupun kalau jadi la kan...kalau x jadi...hoiii...bertahan la aku nengok perangai dia...

Confirm Stress.....


12 comments:

  1. Adoii..semak kepala dengar apatah lagi tengok..boleh lak dia dok dalam keadaan camtu ye.tak rimas ke agaknya..tak fikir pulak soal kebersihan..ish ish..moga dia indaf..bertabahlah wahai kak..

    ReplyDelete
  2. dapat housemate macam ni mmg bikin stress.. balik keja penat2, tengok lak rumah bersepah....

    ReplyDelete
  3. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh stresss la SA tgk gambar2 tu hehheheh rimas sepah2 ni...tahu faham maksud SA...penin ooo

    ReplyDelete
  4. tegur jelah sis.jenuh jgk tu nk tggu bulan 11...haishh..

    ReplyDelete
  5. fuh...semak rasa bila duduk dalam rumah macam nie..kalau pengumpul barang sekalipun,jangan lah sampai macam tu kan...eh..kita pernah jugak dapat housemate macam tu..rasa nak halau keluar je

    ReplyDelete
  6. Biar barang tak banyak, biar hiasan minimum, janji jangan bersepah. Akak kalau mengemas kat rumah, tangan ni gatalll jer nak jadik DBKL.

    ReplyDelete
  7. aaaa, geli nyer.. tapi sy pon gempal gak kak SA, tapi tak macam tuh pon pengotornya. Mungkin diorang tatau akk soh simpan barang kat tempat tuh kut, adoiyaiiii tensi nihhhh dapat housemate gini

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah