Monday, September 22, 2014

Kuliah Subjek BHS 109 : Bahso Nismilan Bab 2

Selamat pagi pelajar2 semuo...kito sambung balik kuliah yang tertangguh minggu lopeh sobab Prof SA pi bekesyen (vacation) samo family...

Bab ini akan mendedahkan kepada para pelajar sekalian tentang ayat2 yang biasa kita dengar bila orang Nismilan bertemu orang Nismilan...tapi kebanyakkan di gunakan apabila bertemu di kampung2..


Ayat pertama :

Perkataan : Toboh
Maksud  : Tempat
Contoh Ayat : Toboh mano kao tompuh nie jang..abih berabok satu badan
Maksud : Tempat mana kamu tempuh ni Jang...Habis berhabuk satu badan.


Perkataan : Umang Aiii...
Maksud : Amboi
Contoh Ayat : Umang ai....bosa boto ejos keto kao Jang...boli toboh mano ni?
Maksud : Amboi, besar betul ekzos kereta kau Jang, beli kat (tempat) mana ni?

Perkataan : Polak
Maksud : Rimas
Contoh Ayat : Polak boto den ngan ekao ni Kucing!!asik beghak ateh tilam den yo....
Maksud : Rimas betul aku dengan engkau ni Kucing!!asyik berak atas tilam aku je..

Haaaa...
Amacam ...bleh ikut tak.....takde kerja rumah? sapo cakap x do....ado......

Soalan :

Buat ayat menggunakan 3 perkataan Nismilan diatas Toboh, Umang Ai dan Polak...
siapa antara korang yang boleh buat ayat yang menarik dan melepasi syarat2 eh ( betul penggunaan dan sedap ayatnya) maka akan di nobatkan pemenang

Macam biasa SEORANG sahaja pemenang di cari....( pemenang minggu sebelum ni sabar...hadiah on da way )

Tutup penyertaan kul 5petang hari ni.....Korang leh jawab di ruangan komen yo....

Meh SA belanjo satu lagu sebagai hiburan untuk korang


BISO BONAR - HATTAN

Aghi paneh ngapolah tak nyomo
Biaso menyomo tongahlah nan laman
Tilam ngomeh banto suaso
Mano samo geh banto longan
Tilam ngomeh banto suaso
Mano samo geh banto longan

Itu posan orang dulu-dulu
Kalau bercinto biarlah berpadan
Jangan ngoma mengikut nafsu
Kolak merano menyosa tersekso badan

Kau fikir dulu baru bercinto
Nyosa kendian hei tak berguno
Tanyolah dulu orang-orang lamo
Baru kau raso nikmatnyo dunio
hei..dunio
Budak-budak manjek pokok duku
Buah duku ado dalam karong bosar
Buek apo kau tunggu-tunggu
Dah dapek yang biso bonar

Biso bonar ( 20 X )

( ulang 1 )

Biso Bonar ( 8 X )



Sumber klip video from Youtube..


22 comments:

  1. Thanks Prof SA...banyak perkataan baru dipelajari hari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn salah guna perkataan tu...kang kot dpt penumbuk...hahaha

      Delete
  2. nok, berak kencing rabbit tak bau langsung... sebab tu aku bagi laki aku bela. hehehe...

    ReplyDelete
  3. sue cuba ye :)

    Toboh mano kao poi ni Man..habis lonjap badan.
    Umang ai....bosa boto kamera kau Man...boli toboh mano ni?
    Polak boto den ngan akao ni kucing!! Asik jilat kaki den yo...

    ReplyDelete
  4. xberani nak cuba..takut salah..:)

    ReplyDelete
  5. TOBOH mano kau lotak an celapi uwan ni jang oi
    UMANG AI bodosup poie eh..laju mak amek nak ko mano tu
    topokek tololong dr td jo...POLAK boto la den dongar eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah....anda pemenang...sila emailkan alamat ye..
      suriaamanda@yahoo.com
      Jgn lupa bg no phone sekali

      Delete
  6. teringat lecturer dr nogoghi 9..dia slalu wat status fb dgn loghat dia..hehe..

    ReplyDelete
  7. Tak berapi nak reti sgt kawan menyebutnyerr

    ReplyDelete
  8. adeshh failed nak membuat ayat ni kak.

    ReplyDelete
  9. Hehehe,,., sonk blaja bahaso nismilan

    ReplyDelete
  10. tergeliat lidah nak menyebut..hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah