Tuesday, December 3, 2013

Dua Beranak Dalam Semak..


Entah apa kerja la 2 beranak ni...x takut tungau ke kat semak2 tuh...tau tungau tu apa?
Korang google la sendiri...malas aku nak tolong googlekan...hahaha...
Lor...rupanya dua beranak ni duk petik buah duku....patut la.....si Ikie tu ngade2 nak ikut...


Dah macam hape dah....Si Abah dgn kain pelikat....si anak mcm x mandi lg...


Banyak kot buahnya...untung kan kat laman rumah ada pokok buah....
Aku suka rumah atas tanah mcm ni...kawasan kampung...boleh tanam mcm2 buah kan....
Ni duk kat taman...depan belakang xde tanah.....sabo je la.....
Harap2 hujung minggu ni ada la rezki buah duku untuk kami ye.....
Haah Sabtu ni nak pi serbu rumah diorang....cadang nak buat bbq...x jadi la sebab x cukup corumn....hihihi.....


22 comments:

  1. sekarang ni tgh musim buah, untung siapa yang ada tanam pokok buah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...lg untung bila adik beradik balik kan...

      Delete
  2. Memang bestlah ada pokok buah-buahan depan rumah. Ni kalau teringin nak makan buah, minta maaflah memang kena membeli, takda free punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la....beli je...tp bila balik kg boleh capai2 je...

      Delete
  3. bestnya buah duku..tp dee mcm biasa tak berani mkn byk2 sejak semput ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duku along ok k dee....rambutan je....confirm semput

      Delete
  4. memang bestkan klau ruamah ada tanah lapang..
    boleh tanam apa2 yang patut..kan

    ReplyDelete
  5. Rumah kampung memang best tapi kampung sebelah mak mertua ada buah pun tak guna asyik dikerjakan dek kera jew.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama jugak kg SA...mak lang ngan pak lang mmg jaga je la bila buah2 start masak...x boleh lepa...

      Delete
  6. amboi kutip buah duku ye..best r kalau ada tanah sndr..tanam sndr puas hati..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu mime...tp SA rumah taman..xde tanah pun...

      Delete
  7. Lahh ingtkan cari apa tadi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa mula2 dpt gambar mmg x leh agak....tgok gambar ke 2...baru tau...

      Delete
  8. hehehehe... sama macam rumah parent teman...

    ReplyDelete
  9. Tau tungau tu ape.. suka nau kt tutttt laki duduknya.. hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa.....lyn betul....boleh bengkak2 kan lyn?

      Delete
  10. memang best kalau sekeliling rumah ada pokok buah-buahan...

    ReplyDelete
  11. tau tak pa.sy lagi la, dok umah bertingket

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah