Monday, December 16, 2013

Menuai Hasil

Sekarang kan musim buah kat Kuala Pilah....Rambutan dan Durian...if korang pi Kuala Pilah tepi jalan kiri kanan ramai yang jual buah2 rambutan dan durian khususnya....kat Kg aku pun tgh banyak buah raambutan...tahun ni durian x berapa menjadi...tapi merasa la kami makan durian walau x sama macam tahun lepas....


Abah mengait buah rambutan


hasilnya dah masak ranum..


ni abah tengah amik jering nak buat ulam..

tu la ghupernya buah jering atas pokok...seksa nak turunkan...

kami x bermalam pun kat kampung...balik petang tu je kejap...dah lama x balik kampung..dekat 2 bulan kot..hujan sekarang kan..hari2 hujan...masa balik kampung ni pun hujan...amik rambutan sikit then terus balik...tak boleh nak tinggal rumah lama..sekarang macam2 terjadi...orang pecah rumah la..apa la...so kami x bermalam kat kampung macam biasa...

Maybe next time..


5 comments:

  1. hehehehe... bestkan wak ada dusun buah-buahan nie...

    ReplyDelete
  2. mmg musim buah skrg ni..
    kat kebun pun byk langsat n manggis..

    ReplyDelete
  3. oo. sy pernh kait jeing. mmg mncabar. ska yg muda. rapuh.

    ReplyDelete
  4. bestnya ada kampung yang kat halaman ada mcm2 pokok buah2.. yang rare tu pokok jering hehehe.. susah nak nampak pokok jering kat kampung2 skrg.. esp kat melaka :))

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah