Sunday, December 8, 2013

Moden vs Traditional...


Atuk melayan cucu main game kat tab.. atuk dari x reti main game terus pandai...
Si Aressa ni plak memang rapat ngan atuk sebab atu jenis melayan..
Dia yg ajar atuk main game.. 
Sweet kan?
Ye la budak zaman sekarang lahir2 je dh ada gadjet....pakai xde la yg reti main congkak ke..batu seremban ke.. galah panjang ke macam zaman aku kecik2 dulu.   Aku dulu merasa mandi sungai...mandi jeram..masuk sawah bendang....main ngan kawan2 kat kebun getah...kaki dipanjat lintah...budak2 zaman sekarang ado?
Xde de....macam mana la akan datang kan...confirm mainan tu semua lupus di telan zaman...kan?
Agak2 dapat x kita kekalkan mainan trational zaman kita dulu?

7 comments:

  1. nice article :) please followback my blog :)

    salam kenal

    ReplyDelete
  2. atok mestilah rajin melayan cucu..atok pun nak main sama tu yg sebenarnya..:)

    ReplyDelete
  3. Insha Allah.. Sy dan suami akn cuba praktikkan mainan dulu2 pd anak2 spy diorg tak jakun nnt...n tahu diorg sbnrnya asal kg...

    ReplyDelete
  4. Anak2 akak pun sama...mana reti nak main congkak ke, batu Seremban ke...dah besar pun masih tak reti nak main...

    ReplyDelete
  5. this is the priceless moment for atuk..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. Standard tu..zaman sekarang ni cucu ajar atuk guna smartfon /tablet....hahaha

    ReplyDelete
  7. Tak tahulah SA. Anak-anak I pun prefer dok rumah aje ngan gadget. Suruh keluar main basikal pun malas. Inikan pulak nak main tradisional bagai, takdalah nampaknya.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah