Monday, December 16, 2013

Hujan Lebat Merahmati Kepulangan...

Hujan rahmat menyambut kepulangan kami ke kampung...nama pun rumah kampung atap zink...bila hujan bunyi sangat kuat sampai x boleh nak bercakap...balik sekejap sebab dah x tau nak buat apa...
bila Dania xde kat rumah memang kami mati kutu...x tau nak buat apa kat rumah....pagi sabtu pi sarapan kat Pasir Panjang PD,then pi cari ikan kat kg nelayan..tp xde ikan...teruskan perjalanan sampai ke Kuala Sungai Baru...haaa..itu nanti aku buat Entry lain...


Hujan maha lebat...sampai x jelas pokok rambutan yang berbuah lebat dan dah masak ranum..


bukti kelebatan hujan...


pokok tebu pun boleh tumbang..pak lang tanya nak makan tebu x?hehehe...x reti la...minum air tebu pandai la..


Nampak x rambutan kuning yang tgh masak ranum?


ni rambutan kat laman...


pisang banyak buahnya...ini pun kena jaga takut di rampas kera..


ni pisang nangka...sebulan lagi besar la ni...

pucuk pegaga pun banyak....best buat ulam..

Sesekali balik kampung memang best...hajat hati nak pi layan rojak Kuala Pilah...hujan lebat so x pi la...lepas tu kami pun balik Seremban...si kudut plak nak makan pizza...layankan aje...
so seharian kami berjalan jer la....tp sempat balik rumah masak ikan baru sebelum balik kampung...itupun nanti aku citer kat entry lain...banyak plak bahan minggu ni....if xde bahan menggelupur u olls....

6 comments:

  1. Salam ziarah ya, seronoknya balik kampung. Beza dengan bandar kan.

    ReplyDelete
  2. musim hujan skng ni kan.. done nuffnangx2 yer SA

    ReplyDelete
  3. lepas banjir, musim buah pulak datang.. ada kesenangan di balik kesusahan ^^

    ReplyDelete
  4. musim buah kn
    dh lma x gigit tebu.hihi

    ReplyDelete
  5. suka dengan kampung Kak Long Divasss macam2 tumbuhan yang ada.. paling best, berhasil plak tu ;))

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah