Wednesday, October 29, 2014

Demam Nak Tumbuh Gigi

Terkejut aku masa balik kerja Sabtu lepas....sampai2 je Abah amik...tnya Dania mana baby x ikut..selalu ikut kan...Abah cakap baby demam....alahai....kesiannya....sedih plak dengar...aku bukan boleh kalau baby demam ke sakit perut ke....menusuk ketangkai hati sakitnya tu....biar orang demam sakit jangan baby yang sakit...diorang bukan tau ngadu ke...bg tau apa yang sakit ke...kang diorang duk nangis...merengek....tp salute ngan Qhaira....demam pun aktif...pas tu xde nak merengek ke nak nangis ke...sebijik macam Dania...baikkkk....je dia....

demam pun tetap nak manja ngan atuk....
bertampal dahi ngan cool fever...tgok lidah dia tu...ke tepi je macam cuba menolak sesuatu...
bungkus ngan tuala basah...jngan guna ais ye...guna air paip tu je....guna ais x elok...
alolo...sian betul....tp dia rileks je kan...

Baru 7 bulan nak tumbuh gigi dah....cepat betul...kerja lain belum buat lagi tu....bila dah bungkus ngan kain basah tu surut kejap la panas...pas tu panas semula....masuk ubat bontot....surut balik panas...last2 pergi jugak klinik...doktor cakap demam biasa je...badan sejuk tp kepala dia panas tau....itu yang kesian sangat tu...pas tu...muntah...hilang 300gram berat badan dia....nampak susut skit....tp tu la...demam2 pun...selera makan tu ada je....

Yang kelakar atuk siap buat tangkal x nak bagi baby muntah2...korang nak tau guna apa?
guna tali kasut kaler hitam yang dah digunakan....haaa....ko mampu?orang kalung rantai emas kat leher cucu...atuk kalung tali kasut kat leher Qhaira..hahahah....tp kebetulan kot...sejak pakai tali kasut tu memang x muntah2 dah...sampai la semalam....terus tanggalkan...

Atuk cakap petua orang dulu2....x tau la kat mana betul nya.....korang pernah dengar?

Any comment?

22 comments:

  1. Smg qhaira lekas sembuh ye. X pernah pula dgr petua ikat tali kasut tu.

    Org dulu2 mmg byk petua kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah sembuh dah...thanks dear

      Delete
  2. Alala siannya .... moga cepat sembuh ye baby Qhaira

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh sihat dh dia...ni tgh nk menyembur je..abis semua org disembur

      Delete
  3. anak2 iols mmg lau dmm mmg berbungkus ngan tuala basah...lg satu AS xyah pakaikan baju
    nti wap kat badan tu x kuar..pakaikan pampers je..mmg pun nak tumbuh gg ni akan demam..nti baby iols pun cam tu gak huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh lencun baju tu baru bogelkan pakai pampers jer El...gambar pakai pampers mummy x bg letak...hihi

      Delete
  4. Janganlah kata tangkal tapi petua SA.
    Walau dah kata susut tapi masih tetap montel juga
    Kesian tengok bila tak lincah kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer la kak...petua..dh atuk eh ckp tangkal...biasa la org tua2...ayat diorg mmg cenggitu...huhu...kita yg muda ni ngikut je....petua org dulu2

      Delete
  5. Salam, alahai comelnye demam2 pun comel lagi haa berbungkus dgn tuala..haha
    owh xpernah dgr pulak petua tu...tapi yup, kebetulan lah tu..Allah izinkan..hehe..semoga baby cepat baik dmam dan tumbuh gg comel..haha :D

    ReplyDelete
  6. comelnya dia....elok jerk senyap kena bungkus dgn towel basah...goodgirl:)

    ReplyDelete
  7. alolo..cianya..moga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  8. Ololololo! Comelnya. Tapi kan kak, skg ni mg musim demam pun, Hopefully baby lekas sihat. Sebaya dgn anak saya tp tak tumbuh gg lg. Mcm mane tu? HuhuhuhU!

    ReplyDelete
  9. selalu jugak dengar org tua2 letak tali hitam tu kat baby..

    ReplyDelete
  10. Kalau ikat benang hitam kat pergelangan pernah tengok tapi sekarang memang takde dah jumpa yang macam tu..

    ReplyDelete
  11. Budak-budak mmg camtu..
    Akan demam sebab sakit jugak tu.

    ReplyDelete
  12. anyonyonyo gigi nak tumbuh da.. shian dia. tapi org dewasa pun bleh demam sminggu nak tmbuh gigi yang belakang tu..

    ReplyDelete
  13. alahaii demam pulak baby Qhaira ni..semoga cepat sembuh ye

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah