Tuesday, October 7, 2014

Settle Petang Raya Jugak!!!!

Lemang dan rendang settle masak dalam pukul 4 petang Sabtu lepas....tgh masing2 berehat dalam pukul 5 ptg macam tu....dan kami tgh siap2 nak balik...mak lang pun dah buat air untuk minum petang...kami dihidangkan dengan lemang dan rendang.. 
Beria masing2 makan...aku makan 2 ketul je..dh abih....belah lg 2-3 batang....pun abih...belah lg....wah.  .lemang panas2 sedap mkn kan...laju je masing2 makan....


Cantik lemang yg diorang buat kali ni....


Ni rendang mak long masak...pedas nak mati....


Ni rendang mak kite......x pedas sgt...

Ada rendang ayam....tp lupa lak amik gambar....hihihi...apapun terbaek lemang tahun ni
Cantik masaknya....Dapat la 50 batang lebih...bahagi2 antara mak..mak lang ngan mak long...sedekah kat org lagi...merasa la sorang sikit kan....
Macam tu la selalunya...buatlebih...panjang2kan sedekah Kan...murah rezeki semua...
Betul x?




13 comments:

  1. wah meriahnya dan sedapnya... dania dah baik demam?

    ReplyDelete
  2. makan rendang sedapnya, anyway yang seronok lagi dapat berkumpul ramai2

    ReplyDelete
  3. Salam, wahh sedapnya lemang, tp aku jarang dpt makan, sbb xde sape buat..kalau nak kena beli, tp beli kadang2 rasa tak berbaloi, dah lah mahal, lemangnye alahaii~ cenonet je haa T_T

    ReplyDelete
  4. pedas nak mati? sedap tu kalau pedas,mst berpeluh peluh makan! hehehe

    ReplyDelete
  5. mak ai...banyak tu 50 batang...
    lemang panas2 mmg best wooo..nak2 yg pangkal tu...lemak berkrimmm

    ReplyDelete
  6. banyak nye lemang.. kak rendang tu lagi pedas lagi sedap kak kalau dapat cecah lemang.. peluh2 mkn..

    ReplyDelete
  7. 50 batang untuk keluarga besar, sedang elok jer la tu. Bila dah berkumpul ramai2, sekejap jer langsainya. Tu belum bekal bawak balik rumah masing2 lagi tu...

    ReplyDelete
  8. betul betul betul...nnt panjangkan sedekah ke berlin plsssss.

    ReplyDelete
  9. Sedapnye.pedas nk mati. Mesti berpeluh2 mkn...air hidung pun keluar..

    ReplyDelete
  10. fiza pun suka makan lemang panas panas..abha selalu buat lebih sikit sebab nanti mesti nak bagi² anak anak dan sedara kan

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah