Friday, May 9, 2014

Beras Siam Serindit Thai


Housemate balik dari Kelantan then bawak balik beras ni...biasa kita tgok 10kg kan...tp yang beras Siam ni 9kg aje...x tau kenapa kurang sekilo...apapun beras ni memang sangat sedap...makan sesenduk jer korang akan kenyang giler macam dah tambah nasi 3 kali...haaaaa...tu sebab aku suka beras ni...at least xde la makan dalam kuantiti yang banyak...aku tanya housemate kenapa x beli 2-3 kampit buat stok dia cakap x bleh la..sorang sekampit je...bukan apa u olls..beras macam ni memang xde kat pasaran kan...kat Kelantan je ada jual.....

Eh..korang kat umah guna beras apa erk? aku hari tu beli beras yang ada muka Jalaluddin Hassan tu...kat umah Seremban guna beras Thai King...
aku kat umah sewa memang sekampit beras 5 kilo tu tahan la untuk 2 bulan lebih...hahahahaha...diet konon kan..padahal malas makan nasi....

22 comments:

  1. Beras siam memang sedap..kaksura kalau balik kg pun mesti beli..walopon mahal sikit tapi puas hati..nasinya berderai..macam di kukus..kat sini tak sama walopon kita beli super import..tetap tak boleh lawan ngan beras yang beli kat kg..kalau balik time poket penuh.terus beli seguni..tp klu tengah paras2 hidung bli 9 kilo punya pun jadik..hehe..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp tu la kak...kat sini xde jual beras ni...

      Delete
    2. Skg kompeni dia dah buka cawangan kat kl. Kol 0340321878. Kat diamond square setapak.

      Delete
    3. Skg dah buka kat kl. Diamond square setapak. Blh call 03404321878 .. Terima kasih

      Delete
  2. apa yang selalu saya perasan adalah, beras wangi jenama apa pon cepat basi. tak kiralah import dari negara mana pon (er, bese beras wangi dr siam kan?) tapi yang terbaik sedap dan putih tetaplah Beras Cap..Cap..Cap..Cap Rambutan!!!.. meloike

    ReplyDelete
    Replies
    1. beras yang ni dia x basi Brenito...maybe dari kelas yang paling baik kot

      Delete
    2. owh yer ker? tapi susah nak dapat kan.. jauh pulak nak g kelantan sana tuh.. kirim boley? hihihihihi

      Delete
    3. Yang ni tahan 2 hari tak basi lg.

      Delete
  3. saya kt umah guna beras jati super special. saya suka beras bird of paradise beras siam. sedappp... tp beras serindit SA ni pelik gak sbb dia peket 9kg ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye sangat pelik....tp tu la..kt kelantan je ada jual

      Delete
  4. saya biasa pakai berasa puteri je..yang paket biru tu..nak beli yang mahal2 bukan orang kaya..heheh..beli yang biasa2 je..

    ReplyDelete
  5. sedap ye beras serindit ni..tak pernah cuba lagi..biasa beli beras jasmine..tak pon moghul basmathi faiza (kalo nk masak nasi sedap je)

    ReplyDelete
  6. Waah tahan bagus betul beras nie makan skit jer dah kenyang..tapi susah laa nak beli kan..kalau kat kelantan aje ada jual.. :)

    ReplyDelete
  7. sy pun guna beras ni..bila blik kelantan mesti beli beras...xpun kirim kt adik suh bwk...tekak ni dh biasa ngn beras siam dr kecik...kg sy 30min je ngn bukit bunga tuh...

    ReplyDelete
  8. pelik jugak 9kg..beras siam memang terbaik kan.

    ReplyDelete
  9. beras2 ni sllu hubby yg belikan
    xtau jenama ape..sllu cap rambutan jati je kot hehe
    sllu kat umah beli 10kg..habis x sampai sebulan
    maknanya weols ni adalah perut nasi haha

    ReplyDelete
  10. Tak silap pernah dgr pasar beras ni..Beras ni tak berkanji kan?pastu bederai sebutir2..Hari tu g kelantan tapi tak beli pn..takut ank2 tak suka..hehe

    Jom singgah blog saya http://hanipahghazali.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. tak pernh rasa lagi beras ni.. tpi area klntan or kedah mmg mudah dan murah beras siam/.

    ReplyDelete
  12. saya pun tatau saya makan beras apa...yang saya tau lepas masak rupa dia jadi nasi...hahahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. As salam....saya ade jual beras siam pack 5kg...quality macam serindik...ade cap mangga,manggis,jambatan...rasa sama macam serindik...kilo(kg) pn cukup....Harga RM18.50(5kg)...in sha allah lambat basi,,,01115672100 lokasi pasar borong selayang.

    ReplyDelete
  14. Saya jual beras siam harga RM 18 cap manggis 0123805408

    ReplyDelete
  15. Beras cap burung serindit memang antara Beras Siam yang terbaik..saya selalu order dekat www.facebook.com/BerasSiamBukitSentosa..terbaik

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah