Tuesday, March 25, 2014

Update Sarapan di Petang Hari

Dah kenapa petang baru up entry sarapan pagi...hahaha...nak buat cane..bz dari pagi tadi..yang korang duk baca entry pagi tadi tu dah auto publish...awal2 dah buat malam tadi...ni tgh free kejap aku update la ngan gambar baru...sarapan simple aku pagi ni...

kuih muih untuk hari ni yang mak teadlady jual..

ini yang aku makan...cukup la sekadar mengalas perut....aku tgh ngantuk ni sebab malam tadi sejak dapat perkhabaran duka MH370 aku x leh lelap mata...puas aku paksa mata untuk tido...dengan abah dalam kesakitan...entah la....risau sgt2 risau...x lena langsung...pagi tadi bangun awal pi kerja...
memang saudara mara atau ahli keluarga kita x terlibat...tp fikirkan sejenak..penumpang2 dari malaysia yang beragama islam tu tetap saudara kita sesama islam kan...perikemanusiaan pun kena ada..aku macam dah malas nak bukak FB sebab banyak kata2 negatif yang tertera kat situ..yang pandai bercakap tu macam tau plak susah senang pihak kerajaan berusaha untuk menjejak MH370...bercakap bukan main pandai sampai keluar macam2 teori..apa kata yang bercakap tu pi cari kan...baru tau susah dan senang...sedih ngan orang2 macam ni...x kena kat diri sendiri memang diorang x rasa....xde hati perut betul...mcm x boleh faham plak qada dan qadar allah....letih nak baca...

Takziah buat semua keluarga mangsa yang terlibat...


16 comments:

  1. mmg letih baca status orang yang suka buat spekulasi tak benar tentang pesawat tu.mmg sedih jugak rasa SB pagi ni tadi hingga lah sekarang :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..diorang x rasa..memang boleh cakap apa je...

      Delete
  2. Nyum2 sedapnya akak.. eh sama la farah pn tak dpt tido jugak smlm lepas dgr pm umum pasal mh370.. sedih kan akak.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. walau bukan keluarga kita...tp mereka yang beragama islam tetap saudara kita sesama islam kan...

      Delete
  3. Itu la yang I malas nak komen pasal tragedi ni, tak nak menambahkan kusut yang dah ada, cuma takziah jer la kepada mereka.

    ReplyDelete
  4. meriah kuih muih tu.. ingatkan bekal yang SA bawak utk makan2 kat opis hehe

    mmg sedih bila dengar perkabaran semalam.. rasa mcm tak sangka pulakk
    selamani kita mengharapkan keajaiban supaya mereka kembali dengan baik..
    tak sangka pulak berakhir dgn cara ini..
    AlFatihah kepada mereka yang terlibat..

    ReplyDelete
  5. Banyaknya kuih-muih...memang sedih kalau nak difikirkan pasal MH370. Kita doakan yang terbaik sahaja. :)

    ReplyDelete
  6. betul tu...xabis2 kait politik...ade ckp pembangkang ade kate kerajaan ..sakit ati kdg2 baca.... mcm sedap pulak cekodok ngan sambal tu..hihi

    ReplyDelete
  7. lupe nk gtau..brg tu dah smpai..tapi xde org kat rumah, posmen tgal note suruh amek kat pejabat pos..petang ni kot husband kite amek...thank you.... :)

    ReplyDelete
  8. semalam sehari suntuk tak lalu nak mkn.. sedih dgn perkhabaran MH370..
    semoga Allah merahmati mereka semua..

    ReplyDelete
  9. tulah iols pun xleh nak lelap mata semlm
    dok pikir psl penumpang2 MH370
    terus ngis bila jika iols ngan anak2 dlm kapal tu caner lah keadaan bila berhadapan ngan maut..xtaulah nk ckp caner..sedih iols smlm smpai bengkak2 mata..terus tgk anak2 yg tido lena tu

    ReplyDelete
  10. lagi xsuka bila org politikkan bnda mcm ni.. ~.~

    ReplyDelete
  11. Untung ada makcik tealady yang bawakan sarapan untuk dibeli. Kalau kat pejabat saya ni, nak kena menapak (naik kereta lah) baru dapat makan. Kalau takda bekal, memang berlapar aje sambil menahan mata mengantuk.

    Ahli bijak pandai di luar sana haruslah dihantar untuk mencari MH370 kat Lautan Hindi tu. Kita tengok aje gelora lautan tu dah ngeri, inikan pulak nak pergi misi mencari. Ingat boleh jalan kaki, kutip serpihan dan balik aje cam gitu ke.... Kesiankan orang-orang yang terlalu berkaliber macam mereka di luar sana tu ....langsung takda perasaan simpati pada kaum keluarga yang menanti...

    ReplyDelete
  12. sedapnya kuih..sabar ye kak..takdir Allah,,

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah