Friday, March 14, 2014

Air Liur Merembes...

Assalammualaikum....agak2 kan...merembes x air liur korang tengok buah Kundang ni?apa itu buah kundang?sejenis buah asam yang sangat2 sedap...buah ni xde kena mengena ngan Malim Kundang apatah lagi tidak ada kaitan ngan asal usulnya yer...susah nak dapat dah buah kundang ni..dia ikut musim....kat kampung ada la pokoknya...tp xde buah la...x tau la plak bulan bape berbuah...kalau ada rezki jumpa la kat pasar tani....

Eh lupa nak bg tau..ari ni aku cuti....saje abihkan cuti tahun lepas berbaki sehari....ceh...sehari jer tinggal....

dah macam buah anggur kan
terliur dah aku ni...
ohoi...kalau ada depan mata ni...aku x pandang benda lain dah..
sorry la..siyes aku dah terliur...

kat tempat lain aku x tau apa nama buah ni...korang panggil apa aku x tau..kalau sudi tolong la bagi tau...selain boleh makan macam tu aje..buah ni sedap di buat sambal belacan...buat gulai campur ngan masak lemak cili api...buat jeruk...huiiii sedapnya.....sorry la kalau buat ibu2 mengandung terliur hari ni.....bukan sengaja hanya nak berkongsi rasa je...hehehehe....dah tetiba aku nampak gambar ni dalam pc aku...aku copy la...apa lagi kan....dah la tgh runsing hati ni...adik aku x bersalin lagi...dah induce 2 hari dah ni.....

Berita terkini...
Adik aku dh selamat melahirkan..baby girl...2.4kg...alhamdulillah....

10 comments:

  1. erkkk tak pernah tengok buah ni..
    mungkin kaler dalam buah ni berwarna biru kundang kot tu yang org panggil dia buah kundang..

    psstt kat rawang ada nama tempat KUNDANG ada kena mengena tak? pffftt :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pun xde kena mengena tau.....haha...

      Delete
  2. seriously baru first time tengok buah ni kak...hak hak hak, kesian tak??? kesian kannn???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata org negri...kundang x kona ...ayo ekau ni....

      Delete
  3. ooo..patut warna ungu panggil biru kundang..sbb bijiknya warna ungu.. hahaha..

    saya biasa jumpa buah kundang warna kuning..ke tu yg dah masak kak..? hahaha.. jeruk kundang selalu jumpa..tapi da takde bijik la..perghh.. ngences..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kot nama ikut kaler bijik dia...ini yg muda rai...yg masak mmg kaler kuning....

      Delete
  4. jahat nau peel si SA ni, yang tengok-tengok dari kejauhan ni pon dah menjejes ailio haaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. ..itu lom ai letak gambo mknan hari2 tu...

      Delete
  5. x pernah coba lagi nie..
    tgk pn x pernah rasanyer..
    adeh..
    ketinggalan sungguh.

    ReplyDelete
  6. Cantiknye warna biji dia. Patut la org panggil warna merah biji kundang. Sbb biasa mkn yg dh ranum, takde la nk belah biji dia.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah