Monday, March 31, 2014

Menu Ahad Yang Indah...

Indah la sangat hari Ahad aku kan....rumah kena serbu ngan sedara mara...semua nak tgok si baby Qhaira...aku plak pepagi dah kuar pi econsave...bawak mak abah pi beli barang dapur..pusing2 lagi...xde apa yang menarik just banyak beli buah2...murah plak buah kat econsave...

Tengahari masak2 plak...


Bawal emas masak kari


Siakap steam


Sambal udang petai

Lama ngidam nak makan sambal udang...kebetulan nampak udang besar2 kat Jusco...terus beli je...x sampai pun sekilo...jadi la untuk  lepas ngidam...kat pasar xde ygfresh...dh lembik2 udang pun diorang jual...
Usah korang tanya resepi ye...aku malas nak up resepi....ini masak campak2 je....malam semalam abah belu ayam kampung....2 ekor mmg kampung punya ayam....
Itu aku up entry lain sebab ayam kampung tu buat aku rasa betul2 kampung....mendidih darah aku sakit hati...x pasal2 kena cabut bulu dia secara manual......

Tunggu next entry eh....pas tu aku up lg kisah Guangzhou aku yg gambar beribu tu......


17 comments:

  1. campak2 pon nampak jugak menyelerakan..SB lama dah tak makan udang campur petai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa raya cina ari tu udang bapak mahal kan...bayangkan punya la lama ngidam nak makan udang..at last beli gak...

      Delete
  2. fuhh keliur tengok sambal udang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....memang saje bagi terliur...

      Delete
  3. terliur pulak tgk siakap stim tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu untuk lauk orang panang tu ema...tp yg x pantang habiskan...

      Delete
  4. Replies
    1. hehehhe....so msredcheesecake kena la buat jugak nanti eh

      Delete
  5. wah sedapnya kak long...

    kak long as promise... http://www.bubblynotes.com/2013/01/from-my-kitchen-kari-ketam-tanpa-santan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu2..nanti akak cuba buat plak...

      Delete
  6. aduhhhhhaiiii..terliur sambal udang la pulakkkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry la idzwa...memang sengaja pun tayang kat sini...

      Delete
  7. Takot nak beli udang sekarang. Mahal sgt.

    ReplyDelete
  8. terliur tgk sambal udang petai tuh.. lapooooooooooooooooooo

    ReplyDelete
  9. Hurmm....kalau lauk banyak cenggini memang tak kuar makan kedai laaa

    ReplyDelete
  10. Sambal udang tu yang mahal, SA. Sedapnya alahai dapat tengok gambar ajelah. Ni chef masak memanglah main campak-campak tapi anak-anak murid kena ada resepinya, kalau tidak masak kari jadi masak lemak cili padi pulak kang!

    ReplyDelete
  11. terliur lagi tengok gambar2 ni.. hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah