Saturday, March 1, 2014

Ladang Jagung....


Walaweeeeiiiii....dah lama x balik kampung banyak betul perubahan...antaranya ladang sayur terbiar dah jadi ladang jagung....hidup subur plak musim2 panas ni...luas giler dan dah menunjukkan hasil dah.....siapalah pemilik ladang jagung ni....Mak Lang ckp ada cina pajak tanah orang pas tu tanam jagung.....




Kalau la tanaman jagung ni milik org kampung orang melayu kita kan bagus.. 
Ada jugak hasil kan...asyik pajak kat org je tanah tu kan....
Aku kalau byk tanah...macam2 boleh buat ..macam2 boleh tanam....
Nasib baik tanah xde la byk mana...tp milik pusaka la...jatuh kat mak dan adik beradik
Itu x dapat l nak suka2 kan...nak buat sesuatu kena la mintak izin....ye x?


6 comments:

  1. musim jagung ye sekarang? ingt ladang SA punya....baru nak g beli 2 3 tongkol.

    ReplyDelete
  2. sedap mata memandang sedap lagi mkn cekodok atau bubur jagung...hehee

    ReplyDelete
  3. dpt buat bubur jagung ni best....

    ReplyDelete
  4. Wah... Syoknya.. Teringat satu ketika dulu yg pnh de ladang jgung cmni di kmpg...

    ReplyDelete
  5. besttttttnya kalau sendiri punya kannn SA.. dapat pulak hasil yg lumayan.. rasa berbaloi sgt ;)

    ReplyDelete
  6. Sedang membayangkan kalaulah ladang jagung ni milik saya.... Dah tentu-tentu ada aje menu berasaskan jagung setiap hari sampai muak dibuatnya!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah