Wednesday, March 12, 2014

Kenapa perlu mengeluh...

Sesuatu yang menarik untuk dikongsi bersama....ni pun aku dapat dari FB kot...kawan2 whatsaap...bila baca betul2..ye..aku perasan memang ada yang x berapa suka dengan pengendalian atau susun atur kedudukan peserta masa di majlis SBB2014, ini bukan grammy award kan...boleh nak duduk ngan kawan2...i mean boleh pilih kawan kan...aku pun memang x tau susun atur meja dan duduk kat mana..masa daftar tu tgok2 memang satu group ngan yang dah kenal...ada gak yang belum kenal tp once dah duduk sama2 borak2 terus jadi mesra macam dah kenal lama...

betul jugak apa yang Melastik Bintang highlight kan dalam FB dia tu...x perlu kot nak mengeluh...majlis ni majlis kita..kita punya effort la untuk cari kawan2 baru...macam mana nak luaskan networking kan...tp best la pihak team Denaihati letak aku kat group yang sgt2 happening sampai pening...macam2 ragam...rasanya meja aku tu yang paling bising...hahahahaha...


sumber from Melastik Bintang.

So..salah satu pembelajaran yang ingin disampai kan oleh team Denaihati....sekiranya kita hanya memilih untuk duduk di sisi orang2 yang kita kenal..kita tidak akan berjaya memperluaskan networking kita...tujuan majlis2 ini diadakan adalah untuk kita bercampur gaul dan berkenalan dengan blogger lama serta baru...kalau masih duduk di kelompok yang sedia ada kita x kan kemana2...nak berjaya kena luaskan perkenalan kan...so after this kita kena la berani...self confident kena bagus...kalau nak berjaya la..kalau x nak..x boleh nak kata apa kan..duduk jer la membatu kat meja tu..x yah bergaul...aku punya expectation masa mula2 nak join..memang macam2 yang aku fikirkan..nak bergaul ngan blogger otai..eh..diorang nak layan ke aku yang xde apa2 ni...nak buat caner ni....tp bila sampai2 jer...waaaa...out of my expectation...mereka sangat2 peramah dan sgt2 membantu....so after this x perlu nak rasa bimbang dah bila bergaul ngan blogger...x semestinya blogger..tp orang ramai kat luar tu...skill mcm ni dah hilang skit la sedangkan dulu aku PR kan...now nak cari balik skill tu....huiii...payah woooooo.....

14 comments:

  1. betul tu.. itulah masa untuk berkenalan dengan blogger yang kita tak kenal..

    ReplyDelete
  2. bestnyer SA pi majlis bersama blogger..teringin juga nak gi boleh jumpe kawan blogger tapi time tu saya Outstation huhu..

    ReplyDelete
  3. lor.. kalau nak duduk setable dengan orang yang kenal jek baik lepak mapley je kan.. hah borak la dikau semua sane..

    kalau duduk lain2 blogger kan bole buat suai kenal.. pa'kal jek alise ni jauh nak g sane.. huhu.. best nye SA dapt join..

    ReplyDelete
  4. Sally baik kan kak..? sally tegur akak..hahaha

    ReplyDelete
  5. Kira ok la tukan. Boleh dapat kawan baru.

    ReplyDelete
  6. niler dikatan rumah siap pahat berbunyi... bayangkanlah orang yang menganjurkan lebih susah lagikan.. kita yang datangjer terimalah seadanya..

    ReplyDelete
  7. kalau saya join event ni pun rasanya niat memang nak cari network je. So, yang pergi then merungut tu mungkin niatnya lain la kot. Kalo nak dok semeja dgn geng yang dah kenal, pekata buat event sendiri.

    ReplyDelete
  8. Tak kenal maka tak cinta...dah kenal baru mesra.

    ReplyDelete
  9. tak kenal.., maka tak cinta..hehe..:)

    ReplyDelete
  10. Betul tue akak..kalau asyik nak dok ngn yg kenal jer cmne nak dpt ramai kawan kan..hehehe

    ReplyDelete
  11. ada saja yang berbunyi...apapun tahniah untuk team denaihati..yang berjaya mengadakan event besar seperti ni

    ReplyDelete
  12. mmg pun, mana2 kursus pun buat camtu. asingkan dari kawan2. barulah kita berkenalan dgn staf dari jabatan/agensi/kementerian/syarikat lain

    ReplyDelete
  13. betul tuu.. bruntung laa dapat meja ttntu, dapat tambah kenalan. lagi2 bg newbie kan, tntu byk bleh d kongsikn bsama if thinking positif =)..

    ReplyDelete
  14. setuju dengan kenyataan Melastik Bintang..
    sama je kalau kita dok kat mana2 pun... even kalau dalam bas pn kita randomly duduk mana2 seat kannn.. kena dgn org tak kenal samada nak tegur atau tidak itu terserah..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah